TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4AGE: Hva er dette?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #340756  av isomalt

Hei,
Det er noen komponenter på motoren i AW11'en min som jeg ikke helt klarer å finne ut av hva som er hensikten med ut fra Haynes manualen. Håper at noen her har noen ideer:

Bilde 1. Sort rund boks som står under innsugningsmaifolden like ved dynamoen, den er tilkoblet to vakuumslanger, men på min bil så er de to koblet sammen med et T-kryss til en, det kan vel ikke være riktig? Hva er denne boksen til og hvor skal slangene kobles?
Bilde 1
Bilde 1
DSC00097_e1_web.jpg (956.38 kiB) Vist 213 ganger
Bilde 2. På samme feste som den overnevnte boksen er det en enhet med en vakummslange tilkoblet og en elektrisk tilkobling, hva er dette og hvor skal vakuumslangen fra den gå?
Bilde 2
Bilde 2
DSC00098_e1_web.jpg (996.97 kiB) Vist 213 ganger
 #340784  av bose

Det der ser ut som vakumtanken til T-VIS hvis jeg ikke tar helt feil
Denne kobles til T-VIS plata som ligger mellom innsugsmanifolden og motor-toppen :)
 #340808  av isomalt

Ah, og det andre vel er den elektiske ventilen som styrer det da? Ser nå at den må være ødelagt på min motor, der den ene slangen skal sitte er knekt av...

Hva er hensikten med vakuumtanken? Den ene slangen kobles til T-VIS mekanismen og den andre til ventilen og ventilen kobles til innsugningsmanifolden? Eller går det fra tanken til ventilen også til T-VIS mekanismen?