TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #340791  av Christian

Fronten er også kappet litt i. Skal lage en kanal rundt åpningen for å stive opp, samt lede luften bedre igjennom intercooler og radiator.
IMG_1508.JPG
IMG_1508.JPG (314.84 kiB) Vist 1176 ganger
Intercooleren skal flyttes opp og snus opp/ned. Dette for å redusere faren for å ødelegge den om jeg kjører ut, dessuten gir det mye kortere rørgate :)
Rørgaten blir da liggende oppå rammespissene. Sjekk så tynn og pinglete biler ser ut i forholdt til dekkene :lol:
IMG_1509.JPG
IMG_1509.JPG (393.99 kiB) Vist 1176 ganger
IMG_1513.JPG
IMG_1513.JPG (348.45 kiB) Vist 1176 ganger
For å få til dette må hovedlyktene ut, har kjøpt noen carbondeksler som settes inn som erstatninger.
Disse gir god plass til rørgate.
IMG_1510.JPG
IMG_1510.JPG (402.6 kiB) Vist 1176 ganger
En god start på vinteren. :D
 #340831  av Arne rebel

Jeg ser du har dobble bakskjermer, kutt de vekk sier nå jeg :wink: De dørene var utrolig lette, slike må jeg også ha...Hva med carbon breddere, da vil du spare enda mer vekt :mrgreen:
 #340860  av Christian

Skal kutte vekk endel unødvendig ja, men er fortsatt litt usikker på hvor mye.
Har lekt litt med tanken om bodykit i carbon, men budsjettet tillater ikke særlig mer i år. Skal uansett få slanket bakfangeren endel, så blir nok bra. :)

Foreløpig er bilen lettet med følgende:

Org dører -63kg
Org bakluke -26kg
Bakre støtfanger -8kg
Baklykter -3,5kg
Frontlys -6gk

Totalt 106,5kg av, og ca 15kg på igjen (dører med lexanglass, ny bakluke, ett høytsittende bremselys og noen lette kjørelys forran) blir ca 91,5Kg i reduksjon...dette er før jeg har begynt fjerning av asfaltplatene, abs sentral, traction, cruisecontroll, ac-kompressor, ledningsnett o.l :)
 #341089  av Christian

Kuttet endel i bakfangeren i dag, fjernet 3,5kg. Er redd det kommer på igjen minst 2kg med glassfiber i helga, men slik må det bare bli... Blir så lett den kan bli hos meg uansett :roll:

Veide forresten hele skiten i kveld, hele greia veier 15kg, før kapping.
 #341092  av Christian

Begynner å lure litt på mvpmotorsport.com, bestilte endel foringer og litt diverse der den 10august, fikk svar av Dusty om at alt var på lager, bortsett fra R2 camber kitet bak. Greit nok, jeg kan vente svarte jeg.
Purret en gang i midt i september og fikk svar om at han fortsatt ventet på R2 kit'et, sendte en ny mail i begynnelsen av oktober og har ennå ikke fått svar...

Tenkte jeg skulle bestille for ca 15K derifra nå, men ikke om ting skal være så himla treigt. :?
 #341107  av bjornalf

r2 kommer aldri in stock... ventet neste 6 mnd på poly foringene mine... burde få han til å sende di andre delene dine... kan ta lang tid å vente på r2 :(

har vell bestil deler der fra for ca 2-300 000 k og har ikke vært noen problem bortsett fra ting som r2 og en anna ting som ble discontinued akkurat da.. ventet en stund på dette åsså...

dette er min erfaring :)
 #341109  av MOTORSPORTHUSET

hei kult bil dette.
min supra veide 1620 uten fører den lettet jeg til 1410. eurospec med skilt og fult inteør.

vor mye veier din nå.?
du kan eks spare 10-15kg på og bytte til et lite batteri fra biltema som fint klarer og state bilen.
stålfangeren bak bakfangeren
abs kan du fjerne helt og alt av bremserør
all inmatt i bremsene bak og ha hydraulisk håndbrekk men det har du kansje.
ac anlegget veier au borti 15 kg vis du fjerner radiatoren til klimaet i dashem. (ikke varmeapparatradiatoren altså)
osv blir gøy og se vor lett den blir. :D stå på
 #341242  av Christian

Bjørnalf : Da skal jeg be ham om å sende resten. Men uansett har ikke Dusty svart på de to siste mailene, og det er jo litt rart. (og irriterende)

Motorsporthuset : Blir moro å se hvor mye den veier til våren ja :)

Har støpt/reparert bakenden, fronten og begge forskjermene i helga, ble bra det. Litt finsparkling, så er det like fint igjen. Mulig jeg starter på det til uka. Neste etterpå blir å skjære ut endel av de orginale bakskjermene, og lage nye hjulkasser. Er usikker på hva jeg skal gjøre her, ønsker å sveise denne fast til bilen, slik at glassfiberen enkelt kan taes av. Samtidig må den være en forsterkning helt ut til glassfiberskjermen, slik at denne ikke ryker når ett dekk oppløser seg...uten at det veier for mye. :)

Har fått gravd en dreneringsgrøft ovenfor huset i helga også, så det har vært jevnt tempo :D
 #341318  av Lørnings

Hva med å lage hjulkasser av et slikt 200l fat slik som han Christian med mr2 mk1'en (Tewatt..?)holdt på med, hvis du legger/ sveiser inn slike med støttestag, så burde det jo holde i massevis, særlig hvis du bruker et fat med mønster-knekte plater.(Det burde være både lett og sterkt. (Hvis dette var forstålig, og en god ide i det hele tatt da :P )
 #341330  av Mr_Storbrua

Vil tippe på at hele tønna kanskje veier rundt 20 kilo, men du bruker jo bare en brøkdel av det. Den er jo hvertfall sterk nok.. Eller så kunne du kanskje støpt i karbon?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 28