TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innførsel av supra fra sverige med skilter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #340510  av Hellstrøm

Hei!

Som topic så har jeg planer om å hente en toyota supra fra sverige med svenske skilter.
Men eieren i sverige har hentet denne i england som fra der har blitt hentet fra japan.

Vil dette bli ett problem med å få skilter på i norge? har problemet med gokjenningen noe med at chassinr. fra japan er anderledes enn fra europa?

Takk for svar og hjelp
mvh Hellstrøm
 #340511  av bjornalf

DETTE GÅR IKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! måtte bare si det med en gang diskusjon ferdi! så gidder vi ikke sånne ord som: kanskje, kunne ha gått, hvis du bare kjenner osv...

dette skal ikke gå pga den er fra japan!

sorry!
 #341086  av Hellstrøm

Halo andreas;)

Ja har funnet ut av d nå :roll: hehe

Det finnes null papirer på forskrifts garantid på biler fra japan. Tuv el. decra har ikke dem.
Snakkes også med biltisynet i drammen, hvor dem blant annet jobbet med å få inn biler med norske skilter som er førstegangsregistrert i japan. De har tydligvis rett til å avskilte disse bilene. Synd for dem som må gjennomgå dette. Burde få tilbake engansavgiften ihvertfall.

De som har sluppet igjennom har tidligere hatt bilen i ett euland og der har biltilsynet misset. Og dem kan fortsatt avskilte disse bilene.
 #341087  av ke25-toyoglide

Tror de sliter med å tilbaketrekke godkjenningene de har gitt til de som er godkjent og fått skiltene.
Dette er jo folk som har rådført seg med BT og gjort som de har fått beskjed om.
Tror nok det blir advokatmat isåfall. Er nok derfor de ikkje har innkallt disse bilene allerede.
Viss det derimot er noen som har forfalska papirer så sliter de. (har hørt at noen har forfalska TUV papirer)
 #341115  av avaasdf

Bør ikke ha forfalska papirer heller, holder at man i en eller annen sammenheng har gitt "uriktig" informasjon. Snakka med bt i sta ang NA-t, og de var klarer på at har man en JDM bil burde man egentlig bare holde seg unna..

Hvordan skal jeg vite om bilen min ble regga med de riktige papirene? jeg antokk at papirene var rette når BT sa ok, men det er tydligvis ikke så sikkert.. Og hva med alle de som har kjøpt en regga bil som blir ureg? skal de kreve penger av selger som har regga den? dette kan det bli mye drama ut av..
 #341132  av Hellstrøm

Dem krever at bilen har ett Ece-dokument som er beviset på at den Type bilen har gjennomgått tester og bestått, som du får av Toyota norge.
Supra som er solgt i Europa har 320hk og har som regel disse papierene men ikke alle
Supra som er solgt i Japan har 280hK. Har ikke gjennomgått de testene myndighetene krever.

Når jeg hadde samtelen med Bt forklarte dem at de var fullt klar over de hadde noen biler fra japan her i norge. Endel av godkjenningene fra BT har også vært mangel på kunnskap og kan tilbakekalle bilene. Noen må dem bare tillate fordi det allerede har gått endel år. De bruker blant annet Finn.no for å se etter disse bilene.

Det er Biltilsynet i Drammen som har hovedansvaret for Import og kan det de driver med. Har hjulpet meg endel.

Chassi nr som begynner på JT1 er fr Europa
JT2 er fra Usa
Chassi nr som har 12 siffer er fra japan.