TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MKIV-NA -> turbo i vinter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #341081  av mulle-mek

avaasdf skrev:hehe, mulle, hva syntes ud om kittet? :)
uten tvil bra de hehe
:D :D :D
 #341102  av SupraN/A

Om du setter på et turbokit som du får ut 4-500 hk av klarer du aldri å få justert ned dette til bare 30-40 hk ekstra om du må inn på benken, 400-500hk =ca 1,0 til 1,5 bar laddetrykk og minimum grunntrykk wg 0.7/0.8 . Min hadde vel ca 350/380rwhp med BC avslått og 0.7bar og 480rwhp på 1,2bar..mao du blir avskilta, eller må betale 50000/100000 i avgifter :shock:
 #341106  av bjornalf

bare sveise på en extra wastegate :)
 #341112  av avaasdf

50-100.000 i avgifter? du får da mye større krav en det såvidt jeg vet?
Hvordan vil en extra wastegat fungere?
VAr netopp på telefon med BT, det beste blir og ta en swap, til en orginal TT motor. Og bytte til TT bremser. Da skal jeg kunne få det godkjennt med effekten bilen gir på deres benk.

Men, ifølge BT ville en ombyggingssak føretil ettersyn i hvordan kjøretøyet ble registrert i utgangspunktet, og siden han innsisterte på at jeg hadde hatt "flax" som fikk skilt var det mulighet for inndragning. Siden inndragningen ville skje pga "uriktige" papirer fremvist av eier, var ikke Tollvesenet pliktige til og tilbakebetale avgiftene.

Ang. hvordan man lovlig kan ha flere maps sa han: "ved kontroll vil du bli bedt om og vise kontrollør hvordan du bytter mellom oppsett. Hvis dette kan gjøres for enkelt vil det bli problemer, men du kan ikke nødvendigvis dømmes for og ha kjørt med maxeffekt. Hvis du nekter og la de benke bilen, eller ikke sammarbeider på annen måte vil kjøretøyet bli beslaglagt av politi og sendt til verksted for testing/oppklaring"
 #341133  av ke25-toyoglide

Avgiftene blir regnet ut ifra hvor mange hk ekstra og så får du fratrekk for de åra bilen har vært i Norge, altså ikkje hvor gammel bilen er.
NÃ¥r du kommer opp i 500hk, er det masse hk og betale for. Og Hk blir dyrere pr hk desto mer hk du har.
I tillegg kan de gi deg ekstraavgift for å ha prøvd å lurt de.
Når det gjelder inndraging av skilt så hadde eg gått tilbake til selger viss han har gitt forfalska/uriktige opplysninger.
 #341221  av avaasdf

Hum, har fått tilbut om swap til GTE for rundt 30.000. Det frister egentlig mer.. Men har lagt den ut til salgs nå, er jo så mange TT biler til salgs for 300 nå, så hvis jeg får 240-250 for min så blir jo det en bedre løsning.. :)
 #341609  av KeNsA

MrControl skrev:Uten at jeg har full oversikt så er vel alle jdm biler her til lands regga på 1-15§?

Mao blir du avskiltet på stedet om bilen ikke er org:)

Nope:)