jeje... da var det gått laaaang tid igjen uten for mye oppdateringer her..
Takker så masse for tilbakemeldingene!
Det er ikke sånn at jeg ikke jobber med bilen det bare blir ikke så veldig masse og så er jeg jo ikke sånn voldsom aktivher om dagen heller.. hehe
Jeg holder på med endel sånne "kjedelige" ting som oppusing av understellsdeler, små fiks her og der, og har og ribbet -alt- fra chassis for å gjøre den klar så jeg kan lakkere hele chassiset på den over og under. Har begynnt å matte ned noe men det gjenstår å sandblåse litt småflekker med rust på den blå delen som kommer fra den "Norske" bilen.. har gått litt i salt ser det ut. er igrunn ikke så masse å ta bilde av egentlig.
Jeg leste litt i årets bilsport-bok og forsto det sånn at jeg måtte ha forsterkning i krysset på diagonal stagene så da ble det litt plate-mekk der og.
litt av buret. Copy of Bilde 024.jpg (228.34 kiB) Vist 752 ganger
...men så kom motoren hjem til an far på mandagen da!

gleder meg til litt tukling med den og se om de lar seg gjøre å bruke mr2 girkasa da... Synet sto og til forventningene, og tror det kommer til å bli en artig motor ....
Her er litt bilder.. måtte bare fjerne insuget med en gang for å se åssen den så ut når den var litt mere symetrisk.. vil prøve å lage til seks spjeld rett opp istedet for det ene orginale..

Ellers så har jeg lyst å bytte kammer, flowporte toppene, kjøpe noen grenrør, så blir den gående med megasquirt regner jeg med. Håper på ca. 300hk.
Copy of vq35 001.jpg (257.3 kiB) Vist 741 ganger
Copy of vq35 005.jpg (257.35 kiB) Vist 738 ganger
Copy of vq35 006.jpg (232.49 kiB) Vist 742 ganger
Copy of vq35 008.jpg (222.57 kiB) Vist 738 ganger
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV