TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GReddy boost controller montering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #341305  av Mk3killan

Jeg bare lurte på om noen her kan bekrefte om jeg har tenkt riktig nå i forhold til montering.

Jeg har skjønt at den ene vakum slangen skal gå fra ACTUATOR på turbo og til COM på den svarte klossen (kommer ikke på hva den heter) som følger med i boost controller pakken
Også skal den andre vakcum slangen gå fra TURBO og til NO på den svarte klossen.

Jeg legger ved et bilde her så håper jeg noen kan bekrefte eller avkrefte om dette er riktig tenkt.
CT26 turbo.jpg
CT26 turbo.jpg (52.44 kiB) Vist 629 ganger
 #341349  av Supramk3turbo

Det er riktig det, men jeg mener com står for compressor, så det mest riktige vil være å koble com til turbo. :D Jeg har prøvd begge veier, merket ingen forskjell. :D
 #341365  av Mk3killan

Fint og se at jeg har skjønt noe iallefall, Og når du hadde koblet dette opp så funka det ? fikk mer trykk ?
første gang jeg monterer en boost controller ser du. Er ganske spent
 #341373  av Supramk3turbo

Du må jo justere deg frem litt på Profec'n, å fin justere litt. Men ja, Du vil få høyere trykk med en BC. Husker ikke hvor Fuel cut'n er på 7m-gte'n, men noe særlig mere en 1 bar er det vel ikke før fuel cut slår inn. Har du stål topp pakning??
 #341412  av Mk3killan

Fikk vesentlig mye høyere trykk nå ja. Men det er som du sier , blir vel litt justerings jobb på meg før jeg finner det optimale oppsette. Jeg har HKS stål toppakning i bilen og ARP bolter så det burde jo gå fint dette.
Kunne godt tenke meg og høre hvordan dere andre har stilt inn deres BC ? Fikk iallefall en del fuelcut eller sånn boost spike et par ganger på 7m GTEèn. Men herregud så gøy det var !!
 #341478  av Mk3killan

Finnes det noen der ute som kjører med GReddy Profec type S boost controller i dag ?
 #341507  av Supramk3turbo

Hmm, type s har jeg ikke vært borti. Men den er vel ganske enkel. Ser ut som du har en gain knott, og 2 knotter for low og high boost. High og low er vel så du kan velge mellom 2 boost nivåer. F.eks setter du high til det trykket du bruker på bane eller hard kjøring, og low til vanlig daily cruising boost. Her må du bare prøve deg frem å se hvor mye den lader etterhvert som du justerer. Man trykker vel kanskje på knottene for å velge mellom high og low? Gain knotten er for å justere hvor aggressivt turbo trykket skal slå inn, altså om bc ventilen åpner sakte eller fort. Her må du også prøve deg frem til hva som funker best :D
 #341513  av Mk3killan

Jepp sann du er inne på noe her ja veldig greit forklart iallefall :) så takk for det, ! får bare prøve meg litt frem rett og slett