TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildMs Corolla 1971 KE25

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #341580  av ke25-toyoglide

Men det er jo det som er problemet, du kan ikkje ha topolt pære på blink/park.
PÃ¥ Corolla ligger park (kvitt) og blink (gult) attmed hverandre, med skillevegg for at det ikkje skal lyse gult av parklyset.
Viss du har ettermontert noe uoriginalt med dobbel pære, så er det det som er problemet.
E-bay pleier ha komplette par/blink til en hundrings, helt nye. Eller du kan ta fra delebilen, de er like.
 #341613  av ArildM

Demonterte hele sjiten igjen en dag. Det er totalt 4 ledninger på hver side, men uansett hvordan jeg kobler det blir det ikke rett.

Pærene jeg har har bare en pluss og en minus pol, så jeg tipper det er et eller annet med uorginale blinklys som lager kluss for meg. Delebilen blir nok redningen! Den har evt nytt rele også, men tror ikke det er det som er problemet.

Har fått godt tips om hvor jeg kan finne felger allerede ;)
500USD ferdig shippet til døra mi :)

Bilde
 #341615  av ArildM

PS:
Mesh II by Enmaru japan
Size: R13x8j
Bolt Pattern: 4x110
ET -6
set of 4
:mrgreen:
 #341658  av Roye

De felgene der er helt sinnsyke!
Ikke lett å finne slike.
Kunne ha fått litt for de (fra meg :)), hvis de hadde vært 4x114,3 :)

Når det gjelder den tegningen av blink/ parklys, minner det meg om blinklys som funker som markeringslys med 21/5W pærer. Litt uvanlig å bruke samme pæra til parklys også, må jeg si, hvis jeg har skjønt det riktig.
 #341674  av ArildM

Roye: FÃ¥r tak i 4x114,3 tror jeg.
Og den tegningen av blinklysene er ikke slik det er på min bil, var en tilfeldig tegning jeg fant på nettet. Tenkte kanskje det var lagt opp likedan på min bil, men det er det nok ikke. Håper delebilen blir redninga på et eller annet vis.

Skal se om jeg kan lage en liste over hvilke felger jeg finner tak i og hvilke priser det blir.
 #342035  av ArildM

Note to self ang støtdempere:
These are '82 Camaro rear shocks. They will fit the rear that I've lowered around 50mm. The stock shock dimensions were 370mm closed, 575mm extended. Camaro rears are 300 closed and 500 extended, so should fit the new setup well.

Next up for me is getting some front strut cartridges, looking for aw11 rears. I thought sw20 and ae92 were options as well but they are larger diameters so may not fit.
Samt mye nyttig info her: http://theke20project.blogspot.com/
 #342036  av ArildM

EDIT: Luisi.

Bilde
Sist redigert av ArildM den 12 nov 2009 22:29, redigert 2 ganger totalt.
 #342053  av Morten

Utifra de opplysningene du gir på støtdempere der er det vel standard "short stroke ae86" bakdempere han bruker, isåfall er jo de andre AE86 løsningene som TRD og HTS osv også aktuelle bare du matcher lengden med høyden på bilen (ikke senk eller xx mm senk).

De AW11 innsatsene han nevner er også brukt på kp61, og er de med litt kjip 38mm innsats (ae86, 92, sw20 osv er ca43mm). De jeg har sett der er AW11 fremdempere som er ca like lange som de orginale (på kp61 vel og merke i tilfelle forskjeller), aw11 bakdempere av tidlige typen (2 typer på aw11, de seine er 43mm og kan ikke brukes) som vel er ca25mm kortere utifra hukommelsen, og ep71 har og samme diameter og mener den er rundt 50mm kortere (men ikke sett noen i justerbare til den).
 #342056  av Levin GT

ArildM skrev:PS:
Mesh II by Enmaru japan
ET -6
set of 4
Kan bare glemme å bruke de spesifikasjonene der på hjul til KE25'en.
Selv med 7" bredde og 0 i ET så tar felgen borti fjærbeinet forran.
 #342058  av ArildM

Morten: Takk for innspill, alltid kjekt med tips om en skulle finne på å modifisere litt når økonomien blir bra (og så dårlig igjen etter at man har modifisert for mye?).

Levin GT: Vil det bli problematisk selv med breddere ala SR5?

Vet av en forlatt KE30, må nesten stjele hubbene fra den såpass jeg får 4x114 boltsirkel :lol: :twisted:

Note to self, enda en bra side: http://www.superjamie.net/oldcorollas/
Vedlegg
5 Eikers felg med krom kant hadde vært noe
5 Eikers felg med krom kant hadde vært noe
ke25.jpg (147.04 kiB) Vist 1575 ganger
 #342059  av jacquelin

Blir evigrått med de Mesh II- felgene! :D Tror jeg blir litt misunnelig hvis du kjøper dem... :P
 #342092  av Roye

Levin GT skrev:
ArildM skrev:PS:
Mesh II by Enmaru japan
ET -6
set of 4
Kan bare glemme å bruke de spesifikasjonene der på hjul til KE25'en.
Selv med 7" bredde og 0 i ET så tar felgen borti fjærbeinet forran.
Spacere?
38mm litt drøyt kanskje :)
 #342094  av Roye

ArildM skrev:EDIT: Luisi.

Bilde
Falcon 31 R.B. er veldig lite, jeg har det, gå heller for Falcon 34 R.B.
 #342100  av ArildM

Ah, ser nå at du skriver den tar borti framfelgen, tenkte på framskjermen jeg.

SÃ¥nne burde jo passe:

Bilde

apache knockoffs..
R13x5.5j
4x114.3
set of 4 wheels
new old stock
US$425 shipped

Men litt usikker på design.

Roye: Jepp vet det er et meget lite ratt, skal vurdere det mot 34cm versjonen :)