TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speedometer feil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #341676  av Wrang

Speedometeret mitt detter ned til null etter ca 1mils kjøring. Når bilen ikke har vært igang på en stund funker det igjen, men ikke lenge.
Er turbokasse med orginalt ombyggingsett til wire fra toyota.

Hva kan dette være???
 #341700  av Master

Da er drevet ditt i girkassa på tur ut... Samme skjedde med min. Det kom og gikk i en periode, til det til slutt gav seg fullstendig.

Har tatt av speedometergiveren og testa med en elektrisk drill og funnet ut at wiren er i orden! Så da er det nok tannhjulene enten i girkassa eller på det drevet som stikker ned fra giveren som er såpass slitt at dem ikke tar lengre..
 #346832  av Wrang

Skal bytte speedometerdrevet i kassen. Må jeg dele kassen fullstendig?? Eller kan man ta av dekslet på høyre side av diffen å bytte det??
Er en turbokasse.
 #346839  av marlboro1310

send en PM til "Morkets" her på forumet, han gav Toyota jobben med en slik jobb mener jeg å huske...kom på godt over 10 000,-
 #346848  av Morkets

Wrang skrev:Skal bytte speedometerdrevet i kassen. Må jeg dele kassen fullstendig?? Eller kan man ta av dekslet på høyre side av diffen å bytte det??
Er en turbokasse.

Hei hei.

Girkassa må nok dessverre ned og deles for å bytte speedometerdrevet. Måtte gjøre dette på min tidligere mk2 turbo. Det var en ganske kostbar affære. Kostet litt over 8000 kr på Toyota verkstedet. Delene koster en slikk og ingenting, men arbeidet tar dessverre tid. :(

Hvis det er drevet i kassa høres det ut som det er løst på akselen. Prøv å ta ut drevet som stikker inn i kassa og kjenn om drevet som sitter inni er løst.
 #346854  av Wrang

Jeg fant ut av at jeg måtte dele kassen når jeg var å skrudde i sted. Jeg leverer ikke bilen inn på verksted, da jeg jobber på et bilverksted å skrur selv:D
 #346855  av Morkets

Flott. Da er saken biff. Lykke til :D