TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhaling eller import? - 3sge

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #341900  av Johnnyboy

Hei

Frykter snart etter ca 297.000 km at 3sgen( 2gen) min begynner å bli nærme seg utskfiting.

Den bruker ikke mye olje og drar som den skal, men etter såpass mange km begynner ting å bli slitt, Selv for en toyota motor :)

Så burde eg overhale den eller importere en motor ifra danmark? Tenkte i såfall på http://www.motorimport.dk/, Hørt mye bra om de.

Mvh

Johnnyboy.
 #341902  av hmsilset

Ja,er ingen tvil! Gjør du en dårlig handel der skal jeg spise ikea teppet mitt!!
 #341904  av Johnnyboy

Da blir det nok import av motor ifra danmark :) ,

Men viss eg skulle gjøre alt arbeid sjølv, mye hadde det kostet ca kun i deler for å overhale den`?
 #341906  av hmsilset

Johnnyboy skrev:Da blir det nok import av motor ifra danmark :) ,

Men viss eg skulle gjøre alt arbeid sjølv, mye hadde det kostet ca kun i deler for å overhale den`?
Noen få tusen sikkert.Men det er bedre/raskere å skifte å ha den gamle å kose seg med å overhale da :)
 #341909  av hmsilset

Johnnyboy skrev:Så sant så sant, Mulig kunne ha et lite motorprosjekt ut av den :roll:
bedre enn å ha ett motorprosjekt enn å risikere å ikke ha den klar til våren.
 #341933  av 2r-e-rik

hmsilset skrev:

Noen få tusen sikkert.Men det er bedre/raskere å skifte å ha den gamle å kose seg med å overhale da :)
noen få tusen??????? det koster garrantert det dobbelte å gå over og overhale en motor enn å kjøpe en pent brukt en...
i mange tilfeller så kan det bli nesten like dyrt å overhale som å kjøpe komplett blokk og topp ny hos forhandler...
 #341948  av hmsilset

2r-e-rik skrev:
hmsilset skrev:

noen få tusen??????? det koster garrantert det dobbelte å gå over og overhale en motor enn å kjøpe en pent brukt en...
i mange tilfeller så kan det bli nesten like dyrt å overhale som å kjøpe komplett blokk og topp ny hos forhandler...
sikkert sant det.Men om man har eller skaffer billige deler kan det kanskje bli billig :wink:
 #342015  av 2r-e-rik

hmsilset skrev:sikkert sant det.Men om man har eller skaffer billige deler kan det kanskje bli billig :wink:
det er klart det.. men det viktigste er å åpne motoren å se hva som skal til..
komplette overhalingsett kan kjøpes i statene for under 4 tusen men vis blokk må borres, veiv og topp må slipes så er kostnaden like høy som en ny brukt motor. å da kommer jo masse småtterier i tilegg og selvfølgelig jobben...

jeg overhalte en volvo motor for et par år siden.. å når motoren var ferdig i bilen så kostet det like mye som å levere bilen hos forhandler for å bytte til helt ny motor.

men det er ikke noe vits i å være etterpå klok..