TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problemer med celica cs 93mod

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #341384  av Bolla
 
Hei!
Litt om bilen: 93-mod, skiftet fra orginal ecu til st 205 ecu og dyser. Innmontert apexi neo afc og hks fuelcut defender. Downpipe og eksos er 3" hele veien og frontmontert intercooler.
Sliter med fuelcut ved pådrag. Virker som dette ikke er avhengig av hvilket turbotrykk jeg har(ca 0.9 bar). Har prøvd å justere trykket, men samme resultat.
Vet også at motoren får for mye bensin noe som gjørat ytelsen er heller dårlig (185 hk). Kan selvfølgelig sette inn en besintrykksregulator, men da mangler det vel bensin til litt "trøkk".? Skal ikke st 205 ecu`en kunne håndtere skiftet av dysene og denne motoren?
Evt må det vel bli en datasprut, men hvilken egner seg best på denne motoren/ passer orginale plugger go org sensorer?
Er ny på dette gamet her så jeg er litt grønn
mvh Jim
 #342079  av Kanakkas
 
Hei.
Hvis du har montert 3. gen ECU og ledningsnett på 2.gen motor passer dette ikke i utgangspunktet omhverandre. er vel noen pinne belegninger som er annerledes samt sensor typer på motorene blanannet MAP-sensor kontra Luft mengdemåler.
Bruker du st205 dyser eller er disse større. Håndterer ikke større dyser på standard map.
Justering med piggiback system er ikke å anbefalle hvis du ikke veit hva du driver med, trenger rullende landevei eller bredbåndslambda for å holde kontroll på blandingsforhold under just.

Mange andre her inne som har større erfaring med bytte av deler mellom disse modellene enn meg. Ting er sjelden plug and play ved konverteringer. Lykke til.

edit:
humm.. ser nå at det finnes dobbelpost for denne.......