TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Salg av deler pÃ¥ LEXUS-delen inne pÃ¥ ts-ogn

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #334496  av galx

Mulig dette har vært tatt opp tidligere, og spørsmålet er kanskje ikke så populært, men tillater meg forsiktig å legge frem et forslag til Lexus-delen på TS-OGN :wink:

Har det vært mulig å fått tilatelse av forumets grunnleggere til at vi inne på LEXUS-delen til TS-OGN kunne fått lov til å lage et eget emne som kun har omhandlet kjøp og salg av Lexus-deler/bytte av stylingdeler/spørsmål om kjøp og salg av Lexus osv. Kanskje lettere for andre Lexuseiere her inne å merke seg om det er en inne på Lexus-forumet som f.eks. ønsker å selge et panser, noen som mangler to vinterfelger, om noen har en frontlykt å selge eller lignende. Per tiden vil man allerede kunne se relaterte emner nedover emnelisten til kjøp og salg, så hvorfor ikke få det samlet under en fast bolk for dette?

Jeg vet godt at dette emnet allerede finnes under forumets hovedoversikt, og det er bra, men..
Vi er ganske få inne på LEXUS-forumet i forhold til alle med Toyotabiler - ikke ment på å være uhøflig eller frekk overfor disse bileierne, men vi drukner liksom litt i mengden av disse :| Dvs. vi med Lexus forsvinner rimelig fort ut av synet på denne emnelisten.

Jeg kan selvfølgelig ikke ønske for alle andre her inne, det er jo opp til hver enkelt hva de mener og syns.

Kanskje noen andre Lexus-eiere her inne har noen synspunkter på dette forslaget :?:
Sist redigert av galx den 17 nov 2009 00:59, redigert 1 gang totalt.
 #334552  av Neo

bra skrevet galx, helt enig med deg :D
 #342315  av galx

30 juli åpnet jeg denne posten for å lodde stemningen for et forslag.
Etter jeg skrev dette inn har det vært liten tilbakemelding av Lexus-folket her inne. Er det fremdeles slik :?:
Ser at det har vært litt mer "tillat" å selge Lexus-deler med en liten post inne på delen for Lexus inne på ts-ogn den siste tiden. Har dette vært litt med flaks og uflaks å gjøre kanskje...?

Dette er bare et konstruktivt forslag for å gjøre forumet Lexus enklere å bruke for oss Lexuseiere, ikke noen kritikk på noen måte til ts-ogn :wink:

Vi er ikke så mange Lexuseiere her inne..vi drukner utrolig lett i mengden for alt av Toyotadeler som ønsket solgt - kanskje ikke så ofte vi selger Lexusdeler heller.

Kom igjen folkens, gi litt lyd fra dere og skriv hva dere mener.

Hadde vært fint om moderator(er) kan tenke litt på dette og gi en konstruktiv tilbakemelding.

:wink: :wink:
 #342324  av runeme

Som det nevnes så er det meget lett at Lexus delene drukner i mylderet av Toyota deler. Jeg er jo en av dem som har "forsiktig" linket til deler i dette forumet, så har vel tidligere vist min mening.

Synes det er ett godt forslag.

mvh
Rune
 #342336  av ke25-toyoglide

er nok en fordel for lexuskjøpere, men er en del Toyota folk som kan bruke samme delene, som ikkje ser det for de er ikkje inne på Lexus delen.
Og Når Lexuskjøpere lurer på å kjøpe noe, er det jo bare å søke på Lexus.
Ser ikkje helt problemet.
Blir det samme når eg lurer på veterandeler, De drukner i andre toyotadeler (og Lexus)
Men for all del, gjør som dere vil. :D
 #342356  av DanielJ

godt forslag, forstår lexus folket veldig godt! lexus deler drukner jo i celica og corolla deler, og faller fort ned på sidene.. ikke noe vondt ment om celica eller corolla :)
 #342360  av Neo

forslaget er fremdeles knallbra fra min side det vet du galx :wink: .. kanskje domt fra en som ikke har lexus lengre men kommer tilbake snart med ny lex og nytt prosjekt :D
 #342434  av Amund

For det første så er denne delen av forumet meint for tekniske diskusjoner, ikkje kjøp og salg.
Eg er sjølv overbevist om at det hadde blitt mykje enklere om folk på kjøp/salg delen hadde laga skikkelige emnebeskrivelser. F.eks: Lexus: S. originale 17" sport felger
Dette kjem sikkert som ein overaskelse på mange, men me har ein kjekk funksjon øverst til høgre på forumet her, den heiter SØK Der kan ein enkelt velge ut kjøp/salg delen, og søke på Lexus i emnetittel, då vil det komme opp alle deler som er tilsalgs for lexus.

I tillegg så har me ein administrator her inne som har lagt inn ein nyttig link i lexus FAQ posten: viewtopic.php?f=55&t=24406
(Den er vel meir meint som ein hjelp til de som er for late til å søke sjølv.)
Som de kanskje ser av den linken, SØK Lexus, så er det temmelig mange Lexus deler tilsalgs.

Dersom me skulle begynne å lage ein egen del for kjøp/salg lexus her på forumet, så hadde me også måtte hatt ein egen del til corolla, celica, supra +++ Då skjønner de fort at det blir for mykje å holde oversikt og kontroll over. Det er tross alt ikkje så enorm pågang når det gjelder sånne ting.

De må vere einige med at det blir teit å lage ein ny forumdel kun fordi folk er for late til å bruke søk funksjonen vel? :)
 #342439  av kennethx

Dessuten er det enkelte deler som går på tvers av modeller, ref søketreffet her.
Emetittel er: "Div deler MR2 Mk2 selges: Kaross\teknisk\kosmetisk", men i og med at denne linjen finnes i annonsen: "2stk HR spacere 15mm, 5 x 114,3. Supra,Lexus etc 600,-" så kommer dette også opp som et søketreff.

Hvis folk er flinke til å lage fornuftige emne tekster, og annonse tekster. Så er det utrolig enkelt å søke seg fram til akkurat det man er ute etter.
 #342487  av galx

Takk for svar folkens :)
Greit å få dette avklart fra både Administrator og Moderator.

Jeg ser at forslag om et eget fast EMNE om kjøp og salg for bare Lexus kan bli for mye forlangt i denne sammenheng. Ser også at brukerne på Lexus-forumet må være mer tydelig i annonseteksten når de skal tipse om salg av Lexus-del inne på kjøp og salg. Mulig forslaget mitt har vært for lite gjennomtenkt ift. det praktiske som må utrettes for å få dette til.
Og, mulig forslaget mitt heller skulle ha omhandlet om det kunne "tillates" mer at det ble tipset om at man ønsket å selge en Lexus-del eller (som ofte) spørre etter en manglende Lexus-del med å lage en enkel TRÅD inne på Lexus-delen, trengte egentlig ikke å være noe mer avansert enn: ...Mangler 2 stk. orginale vinterfelger til IS, noen som har ?
Men, det er jo selvfølgelig ikke en tekniske diskusjon som denne delen av forumet er ment for :( .

Regner med at dette forslaget ikke blir tatt videre til følge fra ts-ogn, syns selv det er litt synd, men håper at det kan være takhøyde for å komme med konstruktive forslag og ideer for fremtiden.

Som bruker av forumet skal jeg bøye meg i støvet for de svar som har kommet frem av forslaget fra moderator og administrator, og (klok av skade) fortsatt følge forumets reglement på dette :wink: :wink: .

Geir-A
 #342743  av kjeltring.no

Jeg er enig med deg galx.
Men så er det ikke så mye kjøp og salg til bilen min. :)