TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #341369  av bjornalf

Christian skrev:
bjornalf skrev:fått på dørene? og bakluke?
Snart 2uker siden det :wink:
Bilde
aha... har bestilt jeg også.. og luke, di er vell ferdige idag :) men han skulle ta dem med oppover litt før jul :) gleder meg til veie bilen til våren. har en del som skal fjernes..
håper å komme ned i ca 1300-1350 kg...
 #341375  av Christian

Aaner faktisk ikke hva jeg vil ende på. Husker ikke engang hva en j-spec veier orginalt :oops:
Samme egentlig, for den har fungert veldig bra i 2 år, og vil fungere enda bedre neste år med 120-140kg mindre å dra på. Samt noe effektøkning. :twisted:

Er uansett ikke noe værstingbygg dette, det får de med mye penger gjøre :)
 #342045  av Christian

Har ikke gjort så mye mer siste tiden. Måtte støpe 2 runder til på bakfangeren før jeg ble fornøyd med fasongen og styrken, tok også noe mer på fronten.
I tillegg har jeg gjeninnført hovedlyktene, enn så lenge, siden reglemanget sier at kjørelys osv skal være inntakt. Der er det mange med svin på skogen, men jeg vil ikke ha noen diskusjon på dette i teknisk kontroll. Blir det lovlig uten er det gjort på 2minutter å fjerne de igjen.
Siden lyktene skal inn igjen kan ikke rørgaten gå der jeg hadde tenkt, derfor har jeg kappet av rammevangene ca 10cm, slik at rørgaten nå får plass rett under lyktene. Fortsatt betydelig kortere rør og bedre beskyttet :)

Angående motorbyggingen så er jeg blitt noe usikker. Får overhodet ingen kontakt med firmaet som skulle hjelpe meg, så inntil videre ligger dette på vent. Er uaktuelt å skru ut motoren før jeg vet hva som skjer. :?

Har uansett det meste som skal til liggende, bortsett fra turbo og datasprut, få jeg får heller hive meg rundt om noe plutselig skjer...
 #342373  av Christian

Mvp er forbasket treige også, får ingen svar derifra i det hele tatt :? Har sendt en enda en purremail i kveld. Litt surt, når jeg har enda en innkjøpsliste på ca 20K som egentlig burde vært sendt allerede :roll:
 #342374  av Supramk3turbo

Hmm, veldig rart det der. Det er dusty du sender til eller?? Han pleier altid å svare fort...
 #342565  av Christian

Troll i ord :)

Han har nok hatt endel etterslep ja, har hatt kontakt med ham i dag og bestilt endel mer greier :roll:

Nye upper arms bak, siden camberkitet ikke er kommet ennå og han ikke får noen respons fra de. Dyrere, men men.
Komplett foringskit foran og bak, olje til girkasse, noen waterwettere, ph motorfester, ph kjøleslager til ic, ph brakket til strammeren, egr block off plater, uh justerbare kamdrev, Rps svinghjul, nye bolter og lagre + div småtteri.

Alt er på lager og sendes asap :)
 #342610  av Supramk3turbo

Ordner seg for snille nordmenn vettu :D Bra det ble ordning på det...
 #342752  av Christian

Har drevet noen timer på verkstedet i helga. Sveiset på nye "endelokk" på rammespissene, laget nye fester til intercoolere og oljekjøler, laget ny rørgate til ic og fjernet cruisecontrollen, abs sentralen og canister boksen. Eller hva den nå heter :roll:
Har også lagt opp hovedstrømmen til bagasjerommet, hvor batteriet skal stå. :)

Har bare bøyd til de originale bremserørene inntil videre, skal byttes ut med fleksible stål-omspunnede slanger på sikt.
Vedlegg
IMG_1565.JPG
IMG_1565.JPG (357.4 kiB) Vist 1231 ganger
IMG_1563.JPG
IMG_1563.JPG (304.71 kiB) Vist 1231 ganger
IMG_1568.JPG
IMG_1568.JPG (320.04 kiB) Vist 1231 ganger
IMG_1567.JPG
IMG_1567.JPG (331.27 kiB) Vist 1231 ganger
IMG_1562.JPG
IMG_1562.JPG (316.64 kiB) Vist 1231 ganger
 #343757  av Christian

Dårlig med bilder, men fant ut at ramma som holder bunnfestene til radiatoren er fulstendig trekkspill etter Kristiansand i fjor....har vel egentlig ikke kikket mer på hvordan det der gikk siden.
Rettet opp alt sammen nå, 4cm hit, 2cm dit på ene siden og omtrent motsatt på andre siden :lol:
Laget til nye plater og sveiset sammen, er sterkt som fy igjen nå :)

Oljekjøleren blir byttet ut med en 13rekkers kjøler, den gamle på 7rekker bli kjøler for servo isteden.

Har og laget ett kjempeinntak i frontfangeren, samt ducts. Bør bli en vesentlig forbedring av løftstrømmen til ny radiator. Alt passer mye bedre mot ic også :)

Nye stålspunnede bremserør er også på plass.
Sist redigert av Christian den 10 des 2009 22:27, redigert 1 gang totalt.
 #343761  av Christian

Christian skrev:Troll i ord :)

Han har nok hatt endel etterslep ja, har hatt kontakt med ham i dag og bestilt endel mer greier :roll:

Nye upper arms bak, siden camberkitet ikke er kommet ennå og han ikke får noen respons fra de. Dyrere, men men.
Komplett foringskit foran og bak, olje til girkasse, noen waterwettere, ph motorfester, ph kjøleslager til ic, ph brakket til strammeren, egr block off plater, uh justerbare kamdrev, Rps svinghjul, nye bolter og lagre + div småtteri.

Alt er på lager og sendes asap :)
Er enda ikke sendt, fordi 3stk varer ikke er på lager.....
Dusty er er møkkamann! :?
 #344976  av bjornalf

bjornalf skrev:
Christian skrev:
bjornalf skrev:fått på dørene? og bakluke?
Snart 2uker siden det :wink:
Bilde
hvordan jør du det med innfesting til vinduene? gidder jo ikke akkurat bruke originalt da dette vil veie endel.. :) lexan viduer :)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 28