TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor finne?How to caliper overhaling/rep set.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #340858  av inzane2012

hmsilset skrev:
inzane2012 skrev:såg ut som en fin plass for meg å jobbe på evt ta lære tia mi der ;)
har jobbet mye med roboter og i industri ;)
Læretid med bra lønn er nok mulig, da 2 stk er ferdige med læretida snart :) Men utsiktene til fast jobb etter det akkurat nå er værre.
Men ting kan jo fort endre seg.
ja men læretia er jo to år :) og mye som kan forandre seg i økonomien på to år ;)
 #341514  av mr292

jeg gjorde faktisk dette forrige helg, og fant en enkel måte å få den vansklige pakningen på sin plass (om vi tenker på pakningen rundt stempelet med streng i):

1 - sett i pakningen med medfulgt stål ring FØR stempelet settes inn.
2 - klipp av bunn og topp av ei tynn flaske(jeg brukte en slik som på bildet, men en imsdal flaske med skrutopp funker helt greit.) og klipp midtdelen på langs slik at du får en rektangulær firkant om du strekker den ut, denne kan du bruke for og holde pakningen otover imens du putter stempelet inni flaske delen slik at pakningen blir utenfor stempelet. nå er resten av saken biff :P
Vedlegg
nesten som å klippe en dorull på tvers^^
nesten som å klippe en dorull på tvers^^
nos.jpg (5.79 kiB) Vist 1135 ganger
 #341530  av inzane2012

artig lite macgyver tips det der ;) men det er ikke den pakningen jeg slet med vertfall :)
den jeg tenker på er den lille pakningen med en tynn metall kappe rundt bunnen og skal stå på høgre side av kalipperen når du holder den så stempelet peker mot deg...
 #342159  av mr292

har faktisk ett lite macgyvertips til den også, om det er den riktige pakningen jeg tenker på så la jeg en tjuekroning midt over den og slo med gummihammer på den(slik at den ikke skulle vri seg/gå skeivt), da gikk det helt fint :)
 #342166  av hmsilset

mr292 skrev:har faktisk ett lite macgyvertips til den også, om det er den riktige pakningen jeg tenker på så la jeg en tjuekroning midt over den og slo med gummihammer på den(slik at den ikke skulle vri seg/gå skeivt), da gikk det helt fint :)
Smart :D
 #342190  av inzane2012

jeg gjorde noe lignende, bare at jeg tok ei litt stor pipe over, sånn at pakningen passet akkurat inni, mens ringen på pipa presset ned på den metallbiten på pakningen, men hjalp ikke så mye...
 #342559  av inzane2012

mr292 skrev:da var jeg nok hakket heldigere enn deg, traff på ganske fort.
jepp, jeg endte opp med å ødelegge den nye pakningen min :( men heldigvis så såg den gamle relativt fin ut, så jeg gjorde den ren og fin og fant ingen sprekker eller tegn til morkning på den, smurte den med noen sånt paknings fett eller hva jeg skal kalle det som fattern hadde og fikk såtte den på plass igjen...
 #342571  av mr292

ok, grease funker sikkert fint til å smøre med, om noen skulle trenge et rep kit (originalt fra toyota) så kan jeg sikkert selge, fant ett på skolen idag som hadde blitt feilbestillt (står det passer for avensis, men ligna helt på det jeg har brukt før)
dette kan jeg selge for kanskje 700-800kr (det er for 2 stempler)
 #342572  av mr292

ok, grease funker sikkert fint til å smøre med, om noen skulle trenge et rep kit (originalt fra toyota) så kan jeg sikkert selge, fant ett på skolen idag som hadde blitt feilbestillt (står det passer for avensis, men ligna helt på det jeg har brukt før)
dette kan jeg selge for kanskje 700-800kr (det er for 2 stempler)