TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AE86 Gatebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #341624  av Lørnings

Ser bra ut! :D Åssen har det gått med ledningsnettet..ser det ligger ut over motoren i bakgrunnen der :P :wink:
 #341631  av AE86 Drifter

Lørnings skrev:Ser bra ut! :D Åssen har det gått med ledningsnettet..ser det ligger ut over motoren i bakgrunnen der :P :wink:
Har ikke kommet noe lenger på det.Jeg/Espen har koplet opp alle ledninger til motoren,så skal vi etter hvert prøve starte motoren før vi gjør noe mer.

Vann rør sviset i dag :D
Er blit ny vinkel på vann røret så den peker ut i motor rommet og ikke inn i kupe`en

Ferdig sveiset og pusset
Bilde

Bilde

Torpedo veggen skal sveises opp igjen med service lukke til fordeler og termostat,så motor må ut igjen desvere men ikke før den er startet.
Har begynnt litt modifisering av gearshifte grunnet at jeg har flytet sette lengere bak. Skal forlenge gearshifte med 4cm.Skal dreie et lengere shifte i aluminium til tirsdagen.
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 19:55, redigert 1 gang totalt.
 #341660  av Roye

MÃ¥ si at det virker veldig gjennomtenkt. Meget imponert 8)
 #342870  av AE86 Drifter

Toda racing eksos er monter sånn halv veis.Må lage et rør fra manefoil til midtre eksos.
Bilde
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 19:58, redigert 1 gang totalt.
 #342871  av AE86 Drifter

Roye skrev:MÃ¥ si at det virker veldig gjennomtenkt. Meget imponert 8)
:idea:Takk takk.Prøver så godt jeg kan :mrgreen:
 #343249  av AE86 Drifter

Par ord om det lille som skjer på denne bilen.

-Skiltlys på plass
-Blink lys på plass (fanger foran + skjermer) :mrgreen:
-Beggynt å skru ut Motoren for sveising av torpedoveg.

Bilen er blit litt mye 1 skrit fram 2 tilbakke prosjekkt,skikkelig hat :evil:
SÃ¥ ting tar tid. :?
Sist redigert av AE86 Drifter den 19 des 2009 17:44, redigert 1 gang totalt.
 #343923  av AE86 Drifter

Hadde bilen på hjula i helgen for å se hvordan høyden på bilen ble.
Bilen skal senkes mere bak å må derfor bygge om demper festene på akslingen,så akslingen på demperen ikke bånner.
Demper festene blir 5cm lengere i samme vinkel som de orginale.

-Bakaksel tatt ned igjen får mer modifisering
-Mellom aksing sendt av gårde til overhaling hos Powertrain Europe i oslo.
Blir alle kryssene byttet+mellom aksel opphengs lager,avballansert og lakkert opp.
-Har bestilt div.deler lykter,spylerdyse,pakninger......................Detaljer

Så til helga har jeg komplet driv linje :D (forhåpentlig vis)

(Sorry dårlig med bilder)
 #344421  av AE86 Drifter

Mellomakslingen er kommet tilbake fra Powertrain Europe med nye kryss og mellom aksellager er også avbalansert :D
Hehe denne blir også rød :mrgreen:

Ferdig med modifiseringa av bakakselen også.Så da gjenstår det bare lakkering og monterig.
Drivlinja er herved komplet 8)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 20:10, redigert 1 gang totalt.
 #344987  av AE86 Drifter

Har fått gjort en heldel i jule ferien til en forandring :D

-Bakaksel lakkert opp igjen og montert på bilen igjen.Ble ganske fornøyd med resultatet av modifiseringen på demper braketene :D
-Mellom aksel puset ned og lakkert.montert på bil. Har da offesielt en komplet drivlinje 8)
-Baklamper rubbet og polert opp.De ble som nye igjen.Montert på bil med nye pakninger
-Har beggynt å lage service lukke i torpedo veggen til fordeler og termostat hus.
Planen er å bli ferdig med serviceluka til neste helg og derfra bør det være planke kjøring på resten av bilen,så lenge pengene strekker til.

Er på bestilt nye 2*park.lykter og bagasjeroms tenings list.
Noen der ute som har en litten plate bit med rustfrit stål? ønsker fra 3mm-10mm er til eksosen for å få montert lamda målere

Lykta til venstre er ferdig polert
Bilde
Grunnet melomaksel
Bilde
Lakkert mellomaksel
Bilde
Improvisert plate knekker
Bilde
Bilde
PÃ¥ beggynt service luke, skal sveise inn boksen i torpedoen.
Bilde
Understell
Bilde
Bilde
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 21:10, redigert 2 ganger totalt.
 #345035  av Levin GT

Ser bra ut dette.
Tror bilen din kommer til å bli pinnestiv...
Er det T3 coilovers du har bak?
Frister meg å gjøre de samme modsene på min egen siden den er helt identisk under,men jeg er veldig skeptisk til alle disse uniballs'ene for de vil jeg tro blir slakk i etter en stund. (har hørt at det er et problem)
Ettersom at jeg bruker min på veien,med skilter,så vil jeg ikke ofre for mye av kjørecomforten til fordel for bedre kjøreegenskaper.
For å finne en mellomting har jeg endel pollyforinger rundtomkring,samt groundcontrol coilovers forran,Koni dempere hele veien rundt og tårnstag og syntes at sitter godt på veien.

Er det 25mm stabilisator stag forran og 20mm bak du har?

Med 4.77 ring & pinion kommer du til å få en sinnsyk lett utveksling. Det vil nok fungere bra til drivfting og små baner, men du kommer til å gire deg i hel på litt større baner.
 #345892  av AE86 Drifter

Levin GT skrev:Ser bra ut dette.
Tror bilen din kommer til å bli pinnestiv...
Er det T3 coilovers du har bak?
Frister meg å gjøre de samme modsene på min egen siden den er helt identisk under,men jeg er veldig skeptisk til alle disse uniballs'ene for de vil jeg tro blir slakk i etter en stund. (har hørt at det er et problem)
Ettersom at jeg bruker min på veien,med skilter,så vil jeg ikke ofre for mye av kjørecomforten til fordel for bedre kjøreegenskaper.
For å finne en mellomting har jeg endel pollyforinger rundtomkring,samt groundcontrol coilovers forran,Koni dempere hele veien rundt og tårnstag og syntes at sitter godt på veien.

Er det 25mm stabilisator stag forran og 20mm bak du har?

Med 4.77 ring & pinion kommer du til å få en sinnsyk lett utveksling. Det vil nok fungere bra til drivfting og små baner, men du kommer til å gire deg i hel på litt større baner.
-Tror.Den er pinne stiv :-)
-Det er T3 coilovere bak ja
-Er nokk helt riktig det du sier om uniballs`ene,men nå skal bilen min gå mest på bane,så er nok lønsomt for deg å bare kjøre polly foringer på helle greia når du skal bruke den på veien.
-Det er 25mm stabilisator stag forran og 20mm bak
 #345894  av AE86 Drifter

Det var denne torpedoveggen igjen da,endelig ferdig 8)
Stor takk til Jacquelin som har hjelpet til med å pusse ned og lakkere opp torpedoveggen igjen :D Nydelig lakkert og traff dønn på fargen 8)

Så da blir det å montere tilbakke motor og pedaller..........til uka :D

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av AE86 Drifter den 01 jul 2010 21:14, redigert 3 ganger totalt.
 #345910  av Supramk3turbo

Åh, tatt av panseret igjen. he he. Vi som satt det så fint på :D Godt å se det skjer ting i garasjen, noen felger på vei snart??
 #345918  av Morten

Er det fortsatt plass til varmeregisteret med den service luka der? Eller er det uansett nedprioritert?

Ser godt ut. Nesten bare feite hjul som mangler nå, så er det vel tid for tut og kjør :D
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 36