TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girkasse prosjekt St205

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #341858  av defred

Da er endelig girkassen til rally bilen på vei sammen igjen. Har kjøpt inn Sellholm dogbox, TRD LSD front differ (takk for all hjelp Morten), nye lager og simringer.
TRD LSD differ
TRD LSD differ
Bilde2332.jpg (145.01 kiB) Vist 1822 ganger
Dogbox og differ klar til montering.
Dogbox og differ klar til montering.
Bilde2334.jpg (170.32 kiB) Vist 1822 ganger
 #341859  av sleeper

et sprøsmål her: hvordan er det med gaflene? får de like hard påkjenning når den er bygd om til dogbox? spør fordi de er laget i alu og er vel en av de svake delene i den kassa..
 #341862  av defred

Ikke noe problem, nye gafler er i girsettet til Sellholm. Kun 5gir gaffelen er den orginale.
 #341915  av defred

Et total ras, kronhjul og pinjong ble byttet etter at orginal bakdiffen havarerte.
 #342256  av defred

Bilde1335.jpg
Bilde1335.jpg (109.66 kiB) Vist 1709 ganger
Bård på In-tec har montert sammen senter diff`n. Merker jeg begynner og bli spent på hvordan bilen kommer til og oppføre seg med LSD differ i fronten også :D
 #342258  av MOTORSPORTHUSET

ja det blir spennende og se du må nok holde mer i rattet en tidligere tenker jeg.
fensport har prøvd trd front lsd men di raste en og pasto at standar front dii tåler mer!?
men di har jo mye mer hester men ikke så mye mer moment en deg.
håper det går bra.. og håper ar kassen din holder kanongbra i og me at jeg har tenkt og kjøre med slik innmat. :D
lykke til. :D
 #342263  av defred

Bilen min skal bare starte i løp med løst underlag, så det blir vel ikke helt samme forutsetninger som bilen til Fensport. Men er jo selfølgelig spent på om ting kommer til og holde. Bilen skal mappes til E85 når den er klar, så momentet kommer til og øke enda mere. :D
 #342511  av defred

Fikk en telefon fra In-tec i går at girkassen trengte noen nye shims for at alle klaringer skal bli riktige. Dro innom Toyota på økern i dag og bestilte riktige shims, som vanlig er det bestillings vare fra Belgia så da drøyer det noen dager ekstra før girkassen er ferdig :(
 #342903  av defred

Da er girkassen ferdig :-)
Da er girkassen ferdig :-)
Bilde1340.jpg (134.01 kiB) Vist 1572 ganger
En meget heftig Honda motor under bygging hos In-tec
En meget heftig Honda motor under bygging hos In-tec
Bilde1341.jpg (108.62 kiB) Vist 1572 ganger
Kjøleviften til Dyno rulla hos In-tec
Kjøleviften til Dyno rulla hos In-tec
Bilde1342.jpg (100.53 kiB) Vist 1572 ganger
 #342904  av Morten

Se der ja. Ikke lenge igjen til testing nå! :D
 #342905  av sleeper

Kan ikke si jeg har alt for god erfaring med den rulla der... :evil:
 #342906  av Supramk3turbo

Er det ikke dynapack de bruker?? Er den ikke bra??
 #342907  av defred

sleeper skrev:Kan ikke si jeg har alt for god erfaring med den rulla der... :evil:
Hva skjedde?
 #342908  av defred

Morten skrev:Se der ja. Ikke lenge igjen til testing nå! :D
Merker det kribler litt om dagen ja :D
Men har mye arbeid på resten av bilen også :( Skal få satt bilen på bukk om ikke så lenge, så bare jeg får satt igang blir nok bilen klar ganske raskt.