TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Pris pÃ¥ import av 99mod turbo?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #343371  av Roye
 
Har litt vanskelig for å tro at de finnes noe særlig med 96mod og nyere i Europa, da de aller fleste er etterliggere fra 93-96. Har sett flere som står oppført "FR1996-,97-,98-" osv på mobile.de, men "FR" står jo for "First Registration" så det er ikke lett å vite uten chassie-nummeret.
Bruttern sin er også en etterligger, 93mod førstegangsregget i 1997 i Sveits og tatt inn til Norge 2003(?).
 #343437  av inzane2012
 
Roye skrev:Har litt vanskelig for å tro at de finnes noe særlig med 96mod og nyere i Europa, da de aller fleste er etterliggere fra 93-96. Har sett flere som står oppført "FR1996-,97-,98-" osv på mobile.de, men "FR" står jo for "First Registration" så det er ikke lett å vite uten chassie-nummeret.
Bruttern sin er også en etterligger, 93mod førstegangsregget i 1997 i Sveits og tatt inn til Norge 2003(?).
er ganske få av mkII fra 94+ i dette landet ja, men vet sindre her på forumet hadde en 97mod for en tid tilbake, og noen særlig nyere enn det er vel ganske vanskelig å finne ja... men så lenge bilen er orginal så er det ikke så vanskelig å finne ut hvilken modell det er...

jeg personlig kunne godt ha tenkt meg en orginal 98-99mod med beams motor, nesten like sjelden på disse breddegrader som en orginal TRD2000GT ;)
 #343473  av magnesmurf
 
94+ er nok ikke så sjelden. Ser støtt og stadig noen av de.
96+ er nok sjeldnere. SÃ¥ en 96 modell til salgs for ikke lenge siden. Hvit.

98-99 modellen er temmelig sjelden i venstrestyrt utgave. Men i japan er det ikke noe problem å få tak i en høyreratt utgave. Temmelig lett å oppdrive samme bilen i england også.

98-99 modlelen er jo lett å gjenkjenne. Er jo noen nye farger, samt bakvingen, hvite blinkere, nye felger og litt småtteri på interiøret.
 #343516  av magnesmurf
 
Nei. Har brosjyre på standard modellen.
Beams var en spesialutgave. Mener å huske at jeg leste en plass at det kun var laget 500stk eller noe med beams motor.
 #343520  av inzane2012
 
magnesmurf skrev:Nei. Har brosjyre på standard modellen.
Beams var en spesialutgave. Mener å huske at jeg leste en plass at det kun var laget 500stk eller noe med beams motor.
aha... kjipern, for en beams utgave er egentlig mer interessant enn turbo ;)
har lest litt på engelske forum der en del har kjøpt motoren og sånt fra japan, bruker laaangt tid på å finne alle delene...
 #343538  av magnesmurf
 
Merkelig.
Deler skal jo i utgangspunktet vare lagervare hos toyota? Det er jo et toyota produkt av nyere dato...
 #343560  av hmsilset
 
Kan bli dyrt ja.har hørt at det finnes 1000 beamsmotorer til mr2.Men å bruke samme motoren fra celica er fult mulig da.Har en på 195hk på motorimport.dk
 #343582  av inzane2012
 
hmsilset skrev:Kan bli dyrt ja.har hørt at det finnes 1000 beamsmotorer til mr2.Men å bruke samme motoren fra celica er fult mulig da.Har en på 195hk på motorimport.dk
joda, men blir myyye mer ekstra arbeid med girkassa og sånt da vel?
 #344138  av predator
 
Hvordan er det og få skilter på en 99 Selvimportert Turbo nå? Ser det er en drøss av de til salgs i Japan. Men dog, lite vits i hvis en ikke får Norske skilter på kjerra???
 #344166  av predator
 
Men tar man inn en fra USA går det bra? Hvilke årganger har man og "velge" i der borte? Når kom Turboen i USA? og når var det siste året?
 #344167  av lasse
 
I usa kom mk2 bare frem til -95, og de hadde kun andre generasjonsmotoren på 204hk...