TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• enda mer gamp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #342017  av Mk3killan

Jeg bare lurer litt på hva som er nødvendig om jeg bytter ut den orginale luftmengemåleren min, Med en sånn lexus v8 luftmengdemåler ? vil gjerne høre fra dere som har gjort dette selv :)
vil ha et setup som funker. Any one ? noen har vel råd ? Lurer bare på minimums requirements liksom :) for jeg regner med at jeg kan ikke bare smelle på den nye og større luft mengdemåleren og kjøre sånt. ?
 #342489  av Mk3killan

Jeg har kommet frem til følgende konklusjon , Og det er at sammen med en sånn lexus LMM (luft mengde måler) så må jeg ha 550 dyser. Og større bensin pumpe + fuel pressure regulator om ønskelig.
Kan noen bekrefte om det går greit og kjøre med kunn oppdatert LMM + 550 dyser ? og kun dette.
 #342493  av tojo

Her står alt du trenger å vite om Lexus/550 oppsettet : http://suprasonic.org/lexusriemer/lexusnotes.html
 #343509  av toyotapsycho

jeg kjørte med kun lexus lmm,, det var merkbart,, men den brukte mere fuel enn det var verdt..
 #343542  av Mk3killan

Takk for svar iallefall. Men du vet du om du fikk flyttet den fuel cut grensen når du kun kjørte med lmm ?
 #343573  av toyotapsycho

ikke fått fuel cut eller boost cut jeg,, kjører ,, eeh, kjørte, med full boost og lmm..
 #343599  av Mk3killan

Dette er du sikker på ? gjort noe annet med bilen ?? Jeg mener kan noen bekrefte om dette er riktig ? for jeg ønsker og flytte fuel cut grensen på min supra mk3. Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan skje med og kun skifte LMM(luftmengdemåler) For du bruker jo fortsatt samme elektronik ? du skrur jo av den som orginalt står på bilen den svarte boksen som står oppå lmm. Og setter denne på den nye Lexus v8 luftmengdemåleren. holder dette til og få flytta fuel cut grensen litt opp i registeret ?
 #343624  av toyotapsycho

lexus lmm er jo 25% større..ca..men du får jo kjøpt en sak for å justere fuelcut'n.. men jeg har iallfall kjørt sånn som over..men jag har vel ikke hatt mere enn 10 psi i trykk..
 #343625  av mulle-mek

Mk3killan skrev:Dette er du sikker på ? gjort noe annet med bilen ?? Jeg mener kan noen bekrefte om dette er riktig ? for jeg ønsker og flytte fuel cut grensen på min supra mk3. Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan skje med og kun skifte LMM(luftmengdemåler) For du bruker jo fortsatt samme elektronik ? du skrur jo av den som orginalt står på bilen den svarte boksen som står oppå lmm. Og setter denne på den nye Lexus v8 luftmengdemåleren. holder dette til og få flytta fuel cut grensen litt opp i registeret ?
du kan kjøre opp til 1.1 i bost me org turboen over de så blir de bare masse varmluft :)
og limiten blir flyttet grunnet 25% mere luft inn som ikke blir målt av lmm