TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremsebenk pÃ¥ biltilsynet i Trondheim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #343097  av FS-Styling.no

Fikk telefon i dag om at bremsebenken på BT Trondheim er demontert etter at de har tapt 2 rettsaker...?? At bevisene på dette ikke var bra nok og at de måtte ha en motorbenk for å ha klare bevis? Noen som med sikkerhet kan verifisere dette?
 #343113  av hmsilset

FS-Styling.no skrev:Fikk telefon i dag om at bremsebenken på BT Trondheim er demontert etter at de har tapt 2 rettsaker...?? At bevisene på dette ikke var bra nok og at de måtte ha en motorbenk for å ha klare bevis? Noen som med sikkerhet kan verifisere dette?
Aner ikke, men regner med at testing på hjula ikke er bra nok.De må jo ha for motor, for du betaler ikke avgifter for hjulhester.
Sist redigert av hmsilset den 25 mar 2010 17:22, redigert 1 gang totalt.
 #343120  av Sven

Blir spennende å se hvor mange motorer de gidder å plukke ut :lol:
 #343127  av FS-Styling.no

Hei ja!

Ja akkurat hvor mange motorer de orker å plukke ut er jeg også nysgjerrig på... De bør ihvertfall stille med leiebil...
 #343147  av ArildM

På en måte så er jo tiltaket godt ment, hvis dem kan forhindre tullinger med verstingbiler fra å skape ulykker. Men selv om tanken er god tror jeg ikke de får vekk verstingene fra veiene uansett, trenger ikke mer enn 100hk så har du nok til å kjøre deg og evt andre som skulle bli involvert til døde.

Evt var tiltaket tenkt som enda en melkeku til staten, i begge tilfeller håper jeg at de gir opp hele prosjektet.
 #343148  av erling

ArildM skrev:På en måte så er jo tiltaket godt ment, hvis dem kan forhindre tullinger med verstingbiler fra å skape ulykker. Men selv om tanken er god tror jeg ikke de får vekk verstingene fra veiene uansett, trenger ikke mer enn 100hk så har du nok til å kjøre deg og evt andre som skulle bli involvert til døde.

Evt var tiltaket tenkt som enda en melkeku til staten, i begge tilfeller håper jeg at de gir opp hele prosjektet.
Tiltaket var nok utelukkende for å innbringe avgift, uansett hvilke andre grunner som måtte være oppgitt for at det skal høres mer politisk korrekt ut. :)
 #343532  av Pgus

chris skrev:Man kan jo kjøre seg like mye forbanna i hjel med 80 hester som med 500 hester..
Joda.. Men du har vel det mer morro på veg til kirkegården med 500 :)

Jeg vet hva jeg snakker om..... (Jeg har en firhjulstrekker med 80 hester... :oops: )
 #351267  av sindrejl

hehe det der sa jeg jo når de satte den opp og folk her inne kommenterte at jeg var stokk dum, som mente det der ikke holdt i retten og at jeg ville nekte å godta en eventuell måling på den benken der.. husker de kranglene ja.. in your face..