TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kjenner til denne?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #343661  av predator

Hei.
Har nettopp kjøpt meg en Mr2 Turbo. (Hentes neste uke)
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1259236640
Noen som har mere info om denne? Hva som er gjort med motor osv, hvilke deler som er benyttet?
Selgeren sa den har gått i Nord Norge tidligere.
 #343667  av mr292

Gratulerer med Mr2 :) håper du tar godt vare på den.
har ikke noe kjennskap til bilen, men du kan sikkert ringe nærmeste Toyotaverkted og spørre om de kan gi deg all info om servicer/reparasjoner, alle godkjente verksted skal ha dokumentert byttede deler og servicer på registreringsnummeret til bilen.
 #343668  av lasse

Aner ingenting om bilen, men utifra bildene ser jeg at det er en andre generasjons 3s-gte, originalt 225 hester.
Grattis med en artig bil ihvertfall!
 #343670  av predator

Takker for det ja :D
Har tidligere eid 3 Mk2 Gti'er og en Mk1.
Tenkte og prøve noe annet for ei stund, og kjøpte meg en Mx5 91, som jeg moddet utsenedmessig ganske så mye. (Ligger til salgs på finn og autodb) Men
synes de ble litt i trangeste laget, så da var det jo tilbake til Mr2 igjen da :mrgreen:
Kommer til og beholde denne ei god stund ja. Meget fornøyd med bilen.
Har ikke tenkt noe særlig på mods til denne enda, men det kommer vel tidsnok. hehe..
Ser det er noe som er gjort med den motormessig, men ikke mye enda.
Gleder meg til sommeren igjen :D
 #343671  av James

grattis med ny mr2. begynner å bli et par nå :)
 #343672  av predator

James skrev:grattis med ny mr2. begynner å bli et par nå :)
Takker :)
Ja, begynner og bli ett par. Men sånn erdet vettu, når man er dum, og selger , før så og kjøpe ny osv.
Grunnen til at jeg har solgt de andre, er vel i fordi at jeg har letet en god stund etter en Orginal Turbo.
Og i vente på det, fikk jeg lyst og prøve noe annet for enn gang skyld, men det ble liksom ikke det samme, så
er meget fornøyd med at jeg kjøpte denne.
 #343690  av inzane2012

gratulere med go'bilen :) planer om prøve å få skilt på den eller bare bruke den på fine dager med rødskilt??

godt å se at du til fornuften og gikk over til toyota fra opel vertfall ;)
 #343693  av predator

Den er ferdig regga :D
Ja, vurderte faktisk Calibra 4x4 også ei vending, men fornuften tok overhånd.Orker ikke rusten som følger med på kjøpet, meget gode motorer i de da, C2.0 lett, iallefall med den rette toppen. Likte egentlig mx5en godt, men synes den ble litt for trang i cupeen. Meget god bil og kjøre. Man skal lete lenge etter en bil som henger så godt på i svingene. Noe som gjenspeiler seg på autoslalom konkuransene rundtom i landet. Men nok om den :) Det er vel som og banne i kirka dette... Hehe..
Noen som vet hvor mange orginale turboer det er i norge med skilter?
 #344882  av Noxan8

hehehe, Fillern... jeg tengte jeg skulle kjøpe denne bilen, er selv på utkikk etter Mr2 Mk2, helst GTI eller turbo :D
har i dag en 95 astra 1.7 td som ikke starter hvis teperatur er under minus 3 grader, noe jeg begynner å bli rimelig lei av xD
lykke til med fine bilen ;)
 #344895  av marlboro1310

grats med ny bil, er vel en stund gammel denne tråden men whatever... :) er mange ombygde MR2 Turboer omkring, er veldig få som er godkjent ombygget. Av de originale turboer tror jeg ikke det finnes flere enn 10-20 på landsbasis, nå inkluderer jeg JDM RHD også...

Hva angår denne bilen, så lurer jeg på hvor de 250hkene kommer ifra med kun bolt on mods som åpent filter (minner noe om Apexifilteret) effektanlegg og slikt. Kan jo selvfølgelig være at ladetrykket er justert på, men ta utgangspunkt i de 225 som er spesifisert på JDM-modellene så blir du ikke skuffa om du kjører bilen i en dynobenk og ser virkeligheten. :wink:
Håper ikke standen på bilen ikke gjenspeiler seg i hvordan motorrommet så ut, har sett noen skittne motorrom på Mk2er og det der var ikke pent he-he :)

Om du tar vare på denne og holder den godt ved like trenger du ikke tape penger på den når du skal selge den, det var en fin pris på den synes jeg.
 #344901  av sigheri

Jeg tror jeg kjenner denne.
Funkyfung her på forumet som hadde den der før. (om jeg ikke ser helt feil).