TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• støtt en god sak (løken gÃ¥rd)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #343680  av EXS

hunder og katter solgt til forskning, som hundeeier så merker jeg at denne saken plager meg veldig mye
helt utrolig at folk kan drive denne virksomheten lovlig i disse opplyste tider......

gjør alle en tjeneste og signer på oppropet i denne linken http://www.lokengard.no/
 #343706  av ina

Signerte og kopierte teksten og linken og la den ut på Midnightclub sitt forum..
 #343740  av Mr_Storbrua

Signert...

Er selv hundeeier..
Vedlegg
Tinka
Tinka
redigert tinka.JPG (116.97 kiB) Vist 1046 ganger
 #343751  av lexusmann

Signerte i går... :wink: men er katteeier da, hehe...
 #343837  av ure

Som eier av fire Cocker Spaniels og mini oppdretter av denne rasen sammen med min kone synes jeg det er grusomt med denne typen av dyrehold. Orket ikke å lese så mye om saken ,men pining av forsvarsløse dyr i forskning og pelsindustri er jeg uansett sterkt i mot. Har selvfølgelig signert...
 #344001  av Roye

Det er vel ikke bare ondt dette foretaket. Forsøksdyr har jo vært til så lenge det har vært forskning og ofre noen dyr for at vi mennesker skal ha det bedre mtp. sykdommer og andre skavanker er jo ikke noe nytt.

Tenk heller på at hvis ikke disse dyra hadde endt opp slikt, kunne de ha gått til eiere som hadde misbrukt , mishandlet de eller neglisjert de på andre måter og uten at man hadde funnet ut noe om som f.eks. nye vaksiner, kreftforskning, gen-forskning som kan føre til at ungene dine (de som er mennesker, skaffet på en mye bedre måte enn å dra å kjøpe "en" :) ) dør i altfor tidlig alder eller må leve med misdannelser og smerter uten at man vet grunnen som er kanskje en mye større påkjennelse for deg.

Dette føler jeg blir nesten litt som rasisme mot anti-rasisme, der anti-rasisme fører til mere ufred og bråk enn det de er i mot. Da er mye av hensikten mot slike opptøyer borte synes jeg.
 #344016  av ArildM

Enig med Roye.
SÃ¥fremt det ikke er pelsoppdrett og direkte mishandling av dyr bare for "moro" skyld.
 #344049  av EXS

dere er tydligvis ikke hunde eiere :/

medisinsk forskning har jeg ikke noe problemer med, men ikke vær så naive at dere tror at disse dyrene kun blir utnyttet til menneskes beste,

og det finnes alternativer til forsøksdyr, problemet er som oftest at dette også koster mer. Så derfor blir dyr utnyttet p.g.a at det er billig og effektivt
 #344086  av Zepticon

Spørsmålet er jo da, hvem skal man da teste medisiner på? Folk?

Og samtidig, spiser dere aldri egg eller kylling? Eller kjøtt?
Mange av de dyrene lider like mye som disse angivelig gjør, men man vil vell ikek gi opp frokostegget eller lørdagsbiffen.

Pelsdyroppdrettere kan dog brenne lenge i hellvette.
 #344112  av jacquelin

Man burde jo gjøre hva man kan for å unngå å skade andre. Det blir litt teit å godta at dyrene gjennomgår ganske grusomme tester, fordi at vi ikke gidder å prøve å finne andre løsninger. Mennesker OG dyrs ve og vel er viktigere enn spart tid og penger...

Nei, jeg spiser ikke dyr, og ja jeg har selvfølgelig signert...