TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girkasse prosjekt St205

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #342922  av sleeper

defred skrev:
sleeper skrev:Kan ikke si jeg har alt for god erfaring med den rulla der... :evil:
Hva skjedde?

benken klarte ikke og holde turtallet stabilt.. den gikk fra max belastning til 0 belasting ca1-2 ganger i sekundet.. dermed så økte og falt turtallet MYE hele tiden.. så\hørtes ikke bra ut..og var ikke bra for kassa akkurat.

Den mente det var fordi senterdiffen ikke klarte og holde igjen og dermed så endret fordelingen mellom foran og bak seg.. ( Noe jeg NEKTER og tru da km\t på hjula foran og bak holt seg innenfor 1km\t av hverandre, hadde senterdiffen gitt opp så hadde forskjellen mellom foran og bak vært mye større)
Dette problemet var der uansett om motoren produserte 50 eller 450hk... så dermed ga vi opp... måtte betale full pris for det også... :evil:
Har i ettertid snakket med MANGE ang dette ( bjørnstad, dynapack support og et par i usa som har drevet med dynapack en stund) og alle sier at så lenge alle hjula går likt så skal det ikke være noe prob..
Har også testet senterdiffen ved og sette forhjula på grus og bakhjula på asfalt og selv da så spinner alle 4 hjula like mye :shock:
 #342923  av Supramk3turbo

Hmm, hørtes jo ikke helt bra ut nei. Skal vel sies at de er relativt ferske når det kommer til dynapacken, jeg vurderte å bruke de, men endte med å bruke PBC-auto i stedet. Så om du skal mappe noe så er vel kanskje PBC et tips fra meg Defred... :D
 #342942  av defred

Supramk3turbo skrev:Hmm, hørtes jo ikke helt bra ut nei. Skal vel sies at de er relativt ferske når det kommer til dynapacken, jeg vurderte å bruke de, men endte med å bruke PBC-auto i stedet. Så om du skal mappe noe så er vel kanskje PBC et tips fra meg Defred... :D
Skal over til nabolandet og mappe til E85, skal bruke www.atechmotor.com.
 #342943  av defred

sleeper skrev:
defred skrev:
sleeper skrev:Kan ikke si jeg har alt for god erfaring med den rulla der... :evil:
Hva skjedde?

benken klarte ikke og holde turtallet stabilt.. den gikk fra max belastning til 0 belasting ca1-2 ganger i sekundet.. dermed så økte og falt turtallet MYE hele tiden.. så\hørtes ikke bra ut..og var ikke bra for kassa akkurat.

Den mente det var fordi senterdiffen ikke klarte og holde igjen og dermed så endret fordelingen mellom foran og bak seg.. ( Noe jeg NEKTER og tru da km\t på hjula foran og bak holt seg innenfor 1km\t av hverandre, hadde senterdiffen gitt opp så hadde forskjellen mellom foran og bak vært mye større)
Dette problemet var der uansett om motoren produserte 50 eller 450hk... så dermed ga vi opp... måtte betale full pris for det også... :evil:
Har i ettertid snakket med MANGE ang dette ( bjørnstad, dynapack support og et par i usa som har drevet med dynapack en stund) og alle sier at så lenge alle hjula går likt så skal det ikke være noe prob..
Har også testet senterdiffen ved og sette forhjula på grus og bakhjula på asfalt og selv da så spinner alle 4 hjula like mye :shock:
Hørte om dette hos dem, merkelig for bilen (St205) til en kompis gikk greit på rulla der. Men har du snakket med dem om dette, etter du har snakket med andre med lengre erfaring?
 #342944  av sleeper

Hørte om dette hos dem, merkelig for bilen (St205) til en kompis gikk greit på rulla der. Men har du snakket med dem om dette, etter du har snakket med andre med lengre erfaring?

Jeg prøvde og ringe dem et par ganger, men de tok ikke telefonene så ga faen i det ( til demmes forsvar så hadde de ferie begge to, så ikke så rart de ikke tok den)
Var foresten kun han yngste av de som var der når vi prøvde..
 #343067  av defred

Celica`n er tatt ut av skapet :-)
Celica`n er tatt ut av skapet :-)
Bilde345.jpg (133.7 kiB) Vist 1272 ganger
Alle deler er samlet sammen, i morgen begynner arbeidet.
Alle deler er samlet sammen, i morgen begynner arbeidet.
Bilde346.jpg (144.43 kiB) Vist 1272 ganger
 #343071  av Supramk3turbo

Skrur du borte hos Jan. Får stikke bort å kikke en dag :D
 #343075  av defred

Supramk3turbo skrev:Skrur du borte hos Jan. Får stikke bort å kikke en dag :D
Det må du gjøre, skal ha kaffen klar jeg :D
 #343090  av defred

Da er motor/girkasse og forstilling på plass i bilen :-)
Da er motor/girkasse og forstilling på plass i bilen :-)
28112009051.jpg (168.64 kiB) Vist 1251 ganger
Ting begynner og ta form. Tusen takk til Stig for god hjelp.
Ting begynner og ta form. Tusen takk til Stig for god hjelp.
Bilde348.jpg (198.61 kiB) Vist 1251 ganger
 #343523  av defred

Her er en liten oppdatering:
Motor er på plass, skal bare legge opp litt nytt på det elektriske til batteriet og montere en ny BOV.
Motor er på plass, skal bare legge opp litt nytt på det elektriske til batteriet og montere en ny BOV.
Bilde350.jpg (151.21 kiB) Vist 1223 ganger
Litt arbeid innvendig i bilen må også gjøres.
Litt arbeid innvendig i bilen må også gjøres.
Bilde351.jpg (145.22 kiB) Vist 1223 ganger
Et nytt stag i fortillingen må også monteres. Det er bestilt og kommer i morgen.
Et nytt stag i fortillingen må også monteres. Det er bestilt og kommer i morgen.
Bilde352.jpg (135.21 kiB) Vist 1223 ganger
 #343660  av defred

Ny forstillings del på plass.
Ny forstillings del på plass.
Bilde355.jpg (185.94 kiB) Vist 1175 ganger
Sentral brannslukker har vært på service.
Sentral brannslukker har vært på service.
Bilde359.jpg (129.86 kiB) Vist 1175 ganger
Motec dash logger er montert.
Motec dash logger er montert.
Bilde360.jpg (163.5 kiB) Vist 1175 ganger
 #343694  av defred

Lifeline er merket, men ettersom jeg har forstått er det det samme som Sparco.
 #343719  av defred

celica_st185 skrev:Ok så di hadde lifeline på Kollevold. Må investere i ett slikt system jeg og
Sparco og lifeline er det samme bare forskjellige merker på dem, så du kan evt. kjøpe hos Gundersen Motorsport.