TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har kjøpt siste kartoppdateringen til IS?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #343798  av Gibos

I såfall lurer jeg på om det stemmer at den irriterende advarselen forsvinner av seg selv etter ca 10sekunder, man kan vist også betjene navigasjon mens man kjører (av passasjer selvfølgelig).

Noen som kan bekrefte dette? Så lurer jeg litt på hva jeg kan ta for mine gamle plater? (fra 2009)

Gib
 #343819  av 2fast4u

Oppdaterte til 2009-2010 (E12) på en av mine biler for litt siden, men er ikke store forskjell fra tidligere.
Forrige verson (E11) inneholdt oppdateringer for programvare, men denne advarselen forsvinner ikke automatisk selv etter oppdatering.
Forskjellen fra E11 til E12 verson er ikke mye, det er blitt en økning av POI (Point Of Interest) og totalt veinett.
E11 har 217540 km mens E12 er økt til 217947 km
Største forskjell er vel økning i POI fra 13900 stk på E11 og 17950 stk på E12 verson.

Du skriver at du har 09 plater, hvis det er E11 så har denne programvareoppdateringene.
Har du hørt fra noen at denne advarsel vil forsvinne ved oppdateringer ?
Har ikke prøvd så mye, men har gått igjennom menyene og kan ikke finne noen funksjon for å fjærne denne varslinga.
Mulig man kan bruke IT-tester på dette, men ser ikke helt det store problemet med å trykke èn gang på skjermen.

:wink:
 #343820  av Gibos

Var noen som mente at den nye oppdaterignen ville gjøre det samme advarslen som er på de nye lexusene (som feks rx 450), der forsvinner den ca etter 10sekunder uten at man må trykke. Det er jo selvfølgelig bare et trykk men når man må gjøre det flere ganger om dagen begynner det faktisk å irritere meg litt.

Du mener at jeg faktisk kan legge inn adresser osv mens jeg kjører? Har aldri testet siden de sa det ikke var mulig da jeg kjøpte bilen ny i våres

Edit: Er E11 jeg har
 #343821  av Geir

http://www.lexus-mapupdates.eu/

Trykker dere på "why update?" på denne siden, så kommer det opp info, bl.a. "Operate while driving". Står ingenting om at oppstartsskjermen forsvinner etter ti sek.
 #343839  av 2fast4u

Gibos skrev:
Du mener at jeg faktisk kan legge inn adresser osv mens jeg kjører? Har aldri testet siden de sa det ikke var mulig da jeg kjøpte bilen ny i våres

Edit: Er E11 jeg har
Du skal kunne bruke alle funksjoner under fart, utenom å slå tlf-nummer direkte på skjerm,
kan bare bruke nummer fra tlf-bok/liste.

:wink: