TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilke modifikasjoner fÃ¥r man godkjent/ikke godkjent av BT?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #338762  av ThorT18

Skal til BT for å godkjenne senkesettet mitt. Senkesettet har stått på siden bilen ble importert til Norge
for 8 år siden. Det har aldri stått i vognkortet.

Har TÜVpapirer for senkesettet, men i papirene står det toyota celica t18 1,6l og ikke 2,0l som jeg har :?
I et tysk dokument som fulgte med bilen står det at H&R senkesettet som er på bilen er tüv-geprüft og stemplet med "Toyota Garage Deutschland" elns.. :p
står understellsnr. på bilen min i dette dokumentet.

Bilen er ikke lavere enn 110mm, og den har vært på 4hjulskontroll(har papirer).

Har dere troa på at BT vil godkjenne? :roll:
 #338775  av mralp

re Thor
Jeg hadde tilsvarende problem på senkefjærer og dempere, de hadde stått på i mange år og var rustet. BT kunne derfor ikke se om det var samsvar mellom papirene og påstemplingen. De nektet ikke å godkjenne det, men de spratt ballen over til meg og sa jeg måtte dokumentere at fjær/demper var de jeg påstod. Jeg demonterte derfor de bak og fant merking på baksiden av den ene samt på demper, og tok bilde av dette. Det ble da godkjent (3 år siden).

Når det gjelder samsvar mellom TUV papirene og motorstørrelse er jeg usikker; jeg fikk ikke godkjent mine nye felger ihvertfall med TUV papirer for mr2 mk2, da det ikke stor spesifikt at det var også for mr2 mk2 turbo. Argumentet må derfor være forskjellen i effekt. Blir derfor ikke overasket om de således ikke godkjenner dine papirer pga at en 2L utgave veier forskjellig fra 1,6l`n.
 #339218  av ThorT18

Jaja gutter! I dag ble senkesettet godkjent av BT, og bilen ble samtidig EU-godkjent av et verksted. :twisted:
Gikk bare greit å godkjenne senkesettet. Mannen på BT så ikke på papirene engang :roll:

Motorvask med whitesprit, mye papir og svampbruk(grunnet redd for spyling) var nok til at verkstedet
ville godkjenne 2erfeil for forurensning også.

En annen ting som var rart, var at BT var sykt snurt da skiltene skulle hentes ut igjen. Dama bak skranken
mente på at jeg ikke skulle ha "lite skilt" bake. Viste hun vognkortet hvor det står "Godkjent med lite kjennemerke bak", så fnyste hun og gav det ut :wink:
 #343866  av ke25-toyoglide

ina skrev:låner/fortsetter på tråden...
men hvordan er det hvis man soter siderutene foran og har lege-attest på lysømfintlig øyne? må man ta av sotingen? godkjenne det hos bt? få det på førerkortet?
Er stort sett ikkje lov med soting på sideruter foran, unntaket er vel der som det er originalt.... :?:
Din legeerklæring vil nok ikkje hjelpe i det hele tatt, siden en bil kan brukes av flere enn en person.
FÃ¥r vel bare slengt i trynet : skaff deg solbriller :!: