TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Glanza prosjekt, nÃ¥ til salgs...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #337258  av ErikG

Gjort litt i kveld også. Glemte å ta med bladsøker og fil fra jobben så fikk ikke justert åpningen på stempelringene og derfor ikke satt i stemplene. Men jeg satt sammen turbo, downpipe, wg og manifold. Også fått rengjort og lakkert opp litt småting.
Bilde
Bilde

Har også bestilt opp noe mer, men er 4-8 ukers levering og jeg tror ikke det er så lurt å montere før jeg har godkjent bilen som den er nå.
 #337263  av EXS

liker den bilen din, syntes du gjør en sinnsykt bra jobb både på utsenet og ytelse fronten :)
 #337269  av Lørnings

Du kjører scream-pipe ser jeg=) Det er ihvertfall ikke spesiellt godkjent, så du har nok helt rett i at du bør godkjenne den som orginal først :wink: Blir morsom lyd da :D Ser veldig bra ut, keep ut the good work :D
 #337270  av ErikG

Blir ikke godkjenning av turbomotor. Det er et umulig prosjekt å få godkjent fikk jeg beskjed om når jeg hørte, så blir å godkjenne bremser, understell, intercooler, skjermer og felger så jeg har en lang liste i vognkortet. Har egentlig snart alt klart for å dra på biltrangsynet, bare skifte over til de godkjente fjærene og ta av spacerne, må kansje skifte til 16'' felgene jeg har. Bare usikker på om jeg skal gidde å skifte lampene, har kvittering på at lysa er justert sammen med 4-hjulskontroll så satser på at det holder, at de ikke sjekker.
 #342832  av ErikG

Hey hey. Lenge siden jeg har oppdatert her. Bilen er godkjent på biltilsynet og EU godkjent nå. Gikk nesten smertefritt bortsett fra at jeg først fikk feil TUV papirer fra BS bildeler, men løste seg til slutt, men to turer på biltilsynet måtte til.

Har også fått buret i hus, driver å lakker det før det skal monteres.

Har fortsatt på motoren, møtte litt problemer med at rådene butta i nederste del av sylinderveggene. Har løst det ved å slipe bort ett spor for rådene nederst på sylinderveggene. Fått satt sammen shortblokka nå med ny oljepumpe. Legger ved noen bilder av fremgangen
Bilde
Her butta rådene
Bilde
Veiv, råder, stempler og oljepumpe montert
Bilde
Fått på oljesilen
Bilde
Bunnpanne på
Bilde
Klart for montering av toppakning og topp
 #343304  av ErikG

Liten update i kveld. Fått satt sammen toppen med nyslipte ventiler og oppgraderte ventilfjører. Slipe og montere ventiler må være tidenes kjipeste ting på hele motorbyggingen. Møkk kjedelig!! Glad det bare er 16 ventiler. Satt toppen på blokka med cruise toppakning. Mangler å skru fast toppen da jeg ikke hadde noen 9mm 12 kant pipe.
Bilde
Bilde
Sist redigert av ErikG den 13 des 2009 16:09, redigert 1 gang totalt.
 #343376  av Roye

ErikG skrev:... da jeg ikke hadde noen 11mm 12 kant pipe.
Er det ikke torx?
 #343566  av ErikG

Nope, samme som på yaris.
 #343865  av ErikG

Da er motoren så godt som ferdig satt sammen. Bare vannpumpe systemet og litt slanger igjen nå.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #343918  av sigheri

Snadder!
 #344136  av Lørnings

Strøøøøkent :wink: Very nice! Få bilen godkjent og motor i nå!! :D
 #344137  av ErikG

Bilen er godkjent, vil enda ta litt tid før motor blir satt i.
 #344232  av ErikG

Da blei det en liten julegave til starleten i år. Bestilt et WMS 275mm 4 stemplet bremsekit.
Vedlegg
WMS-800x600-4P1071-d.jpg
WMS-800x600-4P1071-d.jpg (65.1 kiB) Vist 1094 ganger
 #346535  av ErikG

Da har jeg fått bramsene mine, ble litt anderledes enn det som var planen. Kjøpte et Beta kit fra en som skal begynne å produsere til starleten. Han fikk ikke inn skivene som egentlig var planen før om en stund så jeg fikk heller oppgraderingsskivene han har. Er faktisk orginale ST185 skiver som er borret om til 4x100. Har montert ene siden i dag bare for å se at vinterhjula gikk på. Gikk strøkent med 25mm spacer.

Bilde
Bilde
Bilde
 #346571  av Espen-S

Strøkent dette her :)

er det en turbokonvertert 4E-FE motor jeg ser? :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14