TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• brakett til oljekjøler. Hva i alle dager!?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #343910  av FireWalk

Som dere kan se er den temmelig ødelagt og ikke reparerbar. Det er ikke noen som har en slik liggende vel? Eller vet hva dette koster på Toyota? Kunne jo bare stukket og spurt men jeg har vært der så mye pga bygging av motor at jeg syntes nesten det blir flaut :p

Det er altså braketten som oljekjøleren sitterpå, som er boltet fast i selve blokka... Den som Hose from Hell sitter i :-) Oh joy :D

Kan tenke meg det er svindyrt for en ny hos toyota så det hadde jo vært å foretrukket om noen hadde en å selge, f.eks fra en defekt motor eller noe.. :)
Vedlegg
Bilde232.jpg
Bilde232.jpg (197.1 kiB) Vist 213 ganger
 #343912  av mr2storbrua

Nå vet jeg ikke hva du anser som dyrt, men jeg fant den på toyodiy: http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1996_T ... _1503.html

Der ser du en liten antydning til pris hvertfall. Siden alt er så mye dyrere i Norge, bruker jeg å gange dollaren med 10, og deretter "legge på litt til" for å finne en forventa pris. Så jeg ville tippet at den hadde kosta mellom 600-1000 kr hos toyota norge.

Bra det kun er braketten og ikke oljekjøleren for den er over 10 ganger så dyr.
 #343914  av FireWalk

mr2storbrua skrev:Nå vet jeg ikke hva du anser som dyrt, men jeg fant den på toyodiy: http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1996_T ... _1503.html

Der ser du en liten antydning til pris hvertfall. Siden alt er så mye dyrere i Norge, bruker jeg å gange dollaren med 10, og deretter "legge på litt til" for å finne en forventa pris. Så jeg ville tippet at den hadde kosta mellom 600-1000 kr hos toyota norge.

Bra det kun er braketten og ikke oljekjøleren for den er over 10 ganger så dyr.
Det blir som regel dobbelt så dyrt. Det er iallefall min erfaring. Men jeg fikk faktisk ordnet det nå. Fikk skaffet en brukt fra USA for 140 kr :-) Så da er den saken i boks. :)
 #343915  av mr2storbrua

Dobbelt så dyrt ja, det var det jeg også mente. Siden dollaren er mellom 5 og 6 i disse dager, så ville 10 pluss litt til blitt ca dobbelt så dyrt. Men det var godt du fikk en billig løsning på det hvert fall :)
 #343916  av FireWalk

mr2storbrua skrev:Dobbelt så dyrt ja, det var det jeg også mente. Siden dollaren er mellom 5 og 6 i disse dager, så ville 10 pluss litt til blitt ca dobbelt så dyrt. Men det var godt du fikk en billig løsning på det hvert fall :)
Jepp.. Ser ut til at den har vært bristet, men holdt på plass av presset den har vært utsatt for mens kjøleren stod på plass. Når jeg tok den av så bare smuldret den opp og jeg kunne plukke vekk bitene bare med å berøre den. Det forklarer vel hvorfor jeg ikke har mistet noe oljetrykk.
 #343940  av PÃ¥l

Jeg kjøpte ny brakett hos Toyota for et halvt år siden, den kosta 6-700 mener jeg å huske.