TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vil ikke gÃ¥ med 10 grader fortenning:S

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #344027  av bose

Her er noen bilder..
Vedlegg
kamlager, merk at pilene står hver sin vei!
kamlager, merk at pilene står hver sin vei!
kamlager.jpg (147.1 kiB) Vist 213 ganger
Ser ut til å ha vært lekasje ved alle "veggene"
Ser ut til å ha vært lekasje ved alle "veggene"
pakning.jpg (38.01 kiB) Vist 213 ganger
Hva kommer dette av!?
Hva kommer dette av!?
motor full av gunk.jpg (42.46 kiB) Vist 213 ganger
blokk.jpg
blokk.jpg (144.71 kiB) Vist 213 ganger
 #344033  av 2fast4u

Ikke vanskelig å se hva som var årsak til at motor ikke ville gå skikkelig da du prøvde å justere tenning,
men rart at du ikke hørte noe når du kjørte med bil.

Plansliping av topp, og kontrollmåling av kam/kamlageroverfall koster vel ikke allverden,
så dette er en grei jobb.

:wink:
 #344036  av bose

Ja hva kan det være? at toppen har vært skjeiv og at den ikke har fått komp nokk med fortenning?
Så hardt som jeg vrir huet nå, har jeg aldri vridd det før! :lol: , Det er en liten tegn til sprekk i blokka der hvor pakningen røk, er på størelse med en fingernegl ca
Og honespor i sylinderveggene er totalt manko på..

Så sprøsmålet mitt for min del, er om jeg skal bygge opp denne motoren igjen, eller som jeg skal vurdere no gromt :twisted:
 #344060  av mr292

har bilen brukt mye olje? er det koks på stempelringene også? tipper det er kokset olje som "blokkerer" stempelringene i å gå ut, derfor fører det til dårlig komp. på sylinderne.
en liten overhaling av motor er nok lurt med samme du er igang. skift stempelringene, rens oljesilen i bunnpanna (som sikkert har en del guffe på seg), plan toppen (om det er mulig og få den fin igjen) og bytt toppakning og ventiltettninger.
Sikkert noe mer jeg har glemt i farta.
skal gjøre det samme med min til våren da den bruker mye olje.
 #344063  av bose

Den har ikke brukt en drope olje siden jeg kjøpte den! :?
skifta olje neste rett etter at jeg henta bilen, da så den bra ut, og når jeg tappa olja nå, så den også veldig bra ut... var bare litt mørkere i fargen enn den var når den kom fra flaska :P