TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Foring spissingstag bak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #309125  av SuperZite

Noen som vet om det får ann å få tak i ytre foring til spissings stag på en celica gt4 st185.

Hos toyota må jeg kjøpe hele spindel og da må også hjullager bytes. Det blir litt dyrt for å bytte kun en foring.

Superfex har:
SPF0823 - Rear Trailing Arm Lower Bush & Stainless Steel Tube
Men er det da ink denne foringen?
 #344057  av CelicaDream

Noen av dere som har utført dette ?

Jeg skulle ha skiftet alle 4 på min cs....jeg har foringene liggende, men jeg har ikke klart å få de ut...

Hva kan jeg gjøre ? Fremgangsmåte etc ?
Vedlegg
SphericalBearingRemoval.jpg
SphericalBearingRemoval.jpg (46.9 kiB) Vist 1155 ganger
 #344093  av castman

Pleier å løsne hvis man slår med en drager når den står under spend, slik som bildet viser.
 #344165  av EBJ

Hei!
Jeg tok den stagen og hele naven av, ABS etc. som var i veien og slo dette ut med en tilpasset pipe.
Nye foring slo jeg forsiktig inn med samme pipe (demonterde den nye foringen).
Har du en luftmeisel går det enda fortere. Jeg hadde ikke da luftmeisel/hammer. Trenger ikke bytte hjullager.
Det kan være at den kommer når du slår på avtrekkeren, min kom ikke.
 #344168  av lasse

Evt har jeg hatt suksess med å brenne ut gamle foringer med gassbrenner...
 #344172  av CelicaDream

Takker for svar :) Jeg skal prøve demontere hele navet, sette det i skrustikka, og hamre som pokker.....

Jeg vil komme med oppdatering dersom jeg får utført dette :)
 #344306  av EBJ

Jeg har byttet alle foringer i polyr, fra fensport. Brukte varmluftpistol siden hadde bare den, og jeg demonterte alle stag, gassen kan være farlig på småbilene siden den flammen er mandig :)

Bruk armbolt eller noe annet stødigt du har i nærheten, trenger ikke mange slag før de pingleforingene er ute. Fil rundt kantene før nye foringer skal inn, jeg fikk skarpe kanter.

Varmsomt med abs sensorene, fikk dem ut hele, brukte mye rustløser og begynte med bittesmå bevegelsene med griptangen, diagonalt, etterpå for du aksial bevegelse også.
 #344628  av CelicaDream

Da fikk jeg dem løs :) Litt pes, men verdt jobben :) Blir isåfall Eu-godkjent :)
Vedlegg
DSC00040.JPG
DSC00040.JPG (54.85 kiB) Vist 1084 ganger
DSC00042.JPG
DSC00042.JPG (75.72 kiB) Vist 1084 ganger
DSC00043.JPG
DSC00043.JPG (73.3 kiB) Vist 1084 ganger
DSC00044.JPG
DSC00044.JPG (83.8 kiB) Vist 1084 ganger