TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte bærearmsforing høyre bak pÃ¥ IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #344636  av Tjuls

Noen som har erfaring med dette? Fikk 2'er feil på dette på EU kontroll.

Jeg snakket med Lexus Storo, og de skulle ha mellom 4 og 5 lapper for det, men klarte ikke gi meg en eksakt pris. Han sa også at det tok ca 3 timer, noe jeg ikke helt klarer å se for meg. Er det så mye stress å gjøre dette selv? Har en kompis som har gjort samme jobben på en del andre bilen tidligere, og han mente det ikke skulle ta så lang tid. Han mente også at han kunne gjøre det for meg.

Spørsmålet er jo da hva jeg trenger av deler. Det er bære"arm" oppe og bære"bro" nede, har jeg forstått? Så da må jeg ha øvre bærearm? Eller er dette feil?
Det står kun "slakk i bærearmsforing høyre bak" på kontrollskjema. Ikke noe om oppe eller nede.

Noen som har noe tips å komme med?
 #344639  av 2fast4u

Tjuls skrev:Noen som har erfaring med dette? Fikk 2'er feil på dette på EU kontroll.

Spørsmålet er jo da hva jeg trenger av deler. Det er bære"arm" oppe og bære"bro" nede, har jeg forstått? Så da må jeg ha øvre bærearm? Eller er dette feil?
Det står kun "slakk i bærearmsforing høyre bak" på kontrollskjema. Ikke noe om oppe eller nede.

Noen som har noe tips å komme med?
Du burde vel kontakte verkstedet som har kontrollert bilen og be dem om å opplyse om vilken foring det er slakk i her.
Men som jeg tolker det så er det øvre arm du trenger ny. Men har faktisk ikke opplevd før at det har vært noe slakk i
disse foringene på noen Lexus enda, samme hjuloppheng på Supra, og har nettopp skiftet alt bak der på min Supra.
Har du slakk i disse øve foringer så høres dette lenge før du klarer å kjenne det, for å si det sånn.
Grei jobb så lenge alt ikke er fastrustet, burde vel kunne klare å skifte denne på en time, eller 2 hvis bolter er vanskelig.
Oversiktsbildet under her viser komponentene, og priser i USD, prisen her til lands i NOK er ca 10 ganger denne prisen.

http://www.sewellpartsonline.com/assemb ... 7&year=162

:wink:
 #344694  av Tjuls

Der sto det at prisen var $235, som tilsvarer ca 1400kr med dagens kurs. Jeg har fått oppgitt en pris på bærearmen på rundt 2300kr, så 10 ganger var nok å ta i litt.. :lol:

Det har gått såpass lang tid siden EU kontrollen, men verkstedet er vel kanskje plikta til å fortelle deg hva som er galt?
 #344711  av 2fast4u

Tjuls skrev:Der sto det at prisen var $235, som tilsvarer ca 1400kr med dagens kurs. Jeg har fått oppgitt en pris på bærearmen på rundt 2300kr, så 10 ganger var nok å ta i litt.. :lol:
Det jeg mente var at prisen hos Lexus/Toyota i Norge var 10x den prisen som var oppgitt i prislista til Sewell, ganske nøyaktig også.

Om du så handler fra US får du frakt og mva på dette igjen, så prisen havner vel rundt 2.000.- sånn ca. uansett.

:wink: