TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aw11. Vinter/VÃ¥rprosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #344271  av bose

Ja som de fleste kanskje har fått med seg så står bilen i garasjen med død motor...
Årsaken er nokk dårlig håndværk, jeg ble jo tross alt lova overhaldt motor av han som solgte meg bilen! Legger ved noen bilder av demonteringen jeg har gjort fram til nå,,

Har nå fått av toppen, og begynt sånn smått å ta ut ledningsnettet :)

Men kommer ikke til å skje stor før Januar, jeg reiser ned på juleferie i morgen..

Videre planer blir uansett å swape til 4AGZE, montere resten av poly-foringene jeg har liggende og evnt gule koni!:D
Her er bilder av min nåværende motor..
Vedlegg
Ja det har vært lekkasje mellom alle 4!
Ja det har vært lekkasje mellom alle 4!
pakning.jpg (170.57 kiB) Vist 2144 ganger
Merk at lager nr3 står feil vei.
Merk at lager nr3 står feil vei.
kamlager.jpg (147.1 kiB) Vist 2144 ganger
Mye gunk og sot!
Mye gunk og sot!
blokk.jpg (144.71 kiB) Vist 2144 ganger
Sprekk i blokka!
Sprekk i blokka!
10.jpg (96.42 kiB) Vist 2144 ganger
Ledningsnett er på vei ut
Ledningsnett er på vei ut
01.jpg (108.1 kiB) Vist 2144 ganger
 #344608  av bose

Jo takk :)
I morgen skal jeg ringe Toyota drammen. Har fått høre at en viss Egil, skal være grei med å ordne dokumentasjon anngående ombygging, men hvis det ikke lar seg godkjenne, så blir det orginal 4AGE igjen.
Men det jeg trenger nå er å få tak i et chassinr på en orginal kompressorbil, noen som kan være behjelpelige på å finne dette?
 #344623  av bose

Takk! :D
Nå er drivaksler også i boks! :D
Det som gjennstår da er:87+ bremser, større bensinpumpe og SC motorlokk
Noe jeg har glemt da?
 #344790  av bose

Dokumentasjon har jeg ikke fått ordna enda ,men det fins godkjent ombygde biler i norge, og jeg har fått navnet på en hos Toyota i Drammen som vistnok skal være rette mannen å snakke med.
Så jeg prøver, og satser på at det går den rette veien.
 #344793  av Mr_Storbrua

bose skrev:Dokumentasjon har jeg ikke fått ordna enda ,men det fins godkjent ombygde biler i norge, og jeg har fått navnet på en hos Toyota i Drammen som vistnok skal være rette mannen å snakke med.
Så jeg prøver, og satser på at det går den rette veien.
Har du sendt inn søknad til BT om ombygging?
 #344794  av bose

Nope.Eneste jeg har fått gjort sålangt er å begynne å pelle ut motoren og kjøpt drivaksler, får ikke gjort stort før jeg kommer opp til Hammerfest igjen
 #345309  av bose

Litt framgang i hvertfall!
Kompisen min i Wales har akurat fått drivvaksler i posten, og blir snart videresendt til meg :)
også har jeg prøvd å ringe Toyota drammen for å få kontakt med riktig mann , men han er for tiden syk, så lite framgang med dokumentasjon..
men kommer uansett til å begynen å pelle av litt understell, så jeg kan få montert litt Poly :)
 #345519  av bose

Da har jeg prata med Toyota Norge,og de ville ikke ordne dokumentasjon for godkjenning...
Noen som vet om noen orginale/godkjente kompressor biler i norge?
 #345522  av predator

bose skrev:Da har jeg prata med Toyota Norge,og de ville ikke ordne dokumentasjon for godkjenning...
Noen som vet om noen orginale/godkjente kompressor biler i norge?
Sto en på finn.no for noen uker siden. Den dukker opp i ny og ne.
 #347282  av bose

Motoren er i hus om ca 3 uker:), og E51 akslene blir snart sendt fra Wales, så da får jeg brukt en kasse som faktisk tåler kreftene, også kommer den med LSD :D
I helga har jeg bytta til polyforinger i hele bakstillinga,foran før jeg ikke bytta før jeg har fått motoren i gang, så jeg får snudd bilen i garasjen.. Bilder kommer! må bare få somla meg til å få tatt noen :P
Blir også nye bærekuler. :)
Hjullager kan vel også være lurt å bytte, når jeg først har hele bakstillinga i deler :P

Har også bestilt latespec calipere fra statene, så da må jeg bare få somla meg til å få bestilt skiver også. EBC sine borrede skiver er vel greie..?
Noe jeg også skal få bestilt er støtdempere. Men får ikke bestemt meg for om jeg skal gå for Gule Koni, eller Tokico Illumina. Begge skal vist være vedlig bra, men på Tokico`n så justeres også rebound!

Noen her som har no erfaring med dem?
Edit: Etter litt research,så handla mann 4 stk Tokico Illumina!
 #347342  av bose

Bilder! :D
Vedlegg
Motoren er ute, poly montert
Motoren er ute, poly montert
DSC_0587 (Medium).JPG (78.22 kiB) Vist 1737 ganger
DSC_0588 (Medium).JPG
DSC_0588 (Medium).JPG (67.08 kiB) Vist 1737 ganger
DSC_0589 (Medium).JPG
DSC_0589 (Medium).JPG (59.79 kiB) Vist 1737 ganger
DSC_0590 (Medium).JPG
DSC_0590 (Medium).JPG (46.88 kiB) Vist 1737 ganger