TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Snø og kulde ! HOFF!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #344779  av |plumbo

etter og ha vært på juleferie hele julen med bitrende kulde på under -30 på røros osv kommer jeg hjem til hamar og det er like fordømt kaldt ! i tilleg til dette har det falt over 50cm med snø mens jeg har vært borte, så det var bare og ta spaden fatt og måke . før jeg startet og måke snø måtte jeg "tippe" på hvilken biler som måtte måkes ( 2 x corolla og 17m ) for ingen av bilene syntes lenger pga snø ...

sitter nå og varmer hendene ,tørker snørr og skjelder ut kong vinter ! skal få tatt noen stemnings bilder i morra . men inntil da er den noen flere som har noen syns punkter på denne saken ? ;);)
 #344780  av ArildM

Har hatt stabil kulde her på Stjørdal, fint sladdeføre stort sett hele tiden og heller lite prakk i år faktisk :)
 #344788  av Mr_Storbrua

snøen er en ting, den er blir man forsåvidt varm av.. når man skuffer.. Værre med de minusgradene som jeg syns begynner å krype vel langt ned på gradestokken.. Sitter nå uten vann i huset, fyrer som en gal i krypkjelleren, sånn at jeg skal få vann til å pusse tenna med :) hehe.. Tenk om jeg må på dass i natt..
 #344792  av donk2k

Har vært mellom 26 og 31 minus her et par dager nå. Litt for kaldt etter min smak.
Begynner å rime langsetter gulvlistene å greier. Blir visst jobb på meg til sommer'n
Vedlegg
DSC_0002 [HDTV (1080)].JPG
DSC_0002 [HDTV (1080)].JPG (209.77 kiB) Vist 1056 ganger
DSC_0009 [HDTV (1080)].JPG
DSC_0009 [HDTV (1080)].JPG (252.87 kiB) Vist 1056 ganger
Se nøye etter:
Se nøye etter:
DSC_0013 [HDTV (1080)].JPG (165.05 kiB) Vist 1056 ganger
 #344795  av Toyota-rav4-2002

Er visst verre på østlandet enn på vestlandet, her i Høyanger har det i dag vert -12 grader som jeg synest er mer enn nok, men det blir verre framover disse dagene!
 #344797  av lexusmann

På Førland i Tysvær komune var det i dag -18 grader...sprøtt, er jo ikke langt fra sjøen.... - 7,6 her i Skudeneshavn nå...
 #344798  av Fred

Lite mygg for tia da...
 #344799  av Giske

Var -18.5 når jeg dro på jobb i halv 11 tiden på formiddagen i dag(i går?:-p)
Bilen har det helt jævli for tiden stakkar..ord kan ikke beskrive hvordan den er å kjøre for tiden, men mulig jeg får ordnet en video som demonstrerer det..
Gassen henger, gira er seige som F*** og bilen benytter anledningen til å kvele seg når jeg tar inn clutchen for å gire...

Greit nok med snø, men når det er under -10, foretrekker jeg å holde meg innendørs!
 #344800  av dca

jaja...kulda er grei nok den så lenge det ikke kommer masse snø...den kan komme 600moh+! helst i store mengder der så pudderføre blir perfekt! :D
 #344807  av ArildM

Har faktisk brukt KE25'en som vinterbil i år :shock: Startet lett uten motorvarmer her en dag det var -15 :mrgreen:
Har heldigvis motorvarmer å kupevarmer til godgullet :)
 #344813  av ErikG

Er litt i kaldeste laget, heldigvis er det blitt litt mildere i dag. Måtte legge på vinterhjul på celicaen i dag. Var en kald fornøyelse!
 #344832  av Roye

Skulle egentlig på jobb i går morges men for første gang (bank i bordet :!: ) startet ikke Cressida'en. Da var det -28*C og nesten ikke noe strøm fra batteriet (Cressida'n hadde startet hvis den hadde hatt et ordentlig et, selvfølgelig :) ). Ringte Viking og det var nesten 4 timers venting for å få en bil til Aurskog, jeg takket glatt nei til det da jeg uansett ville ha kommet så altfor forseint til jobben.

Så da må jeg takke Viking og alle jobbene de hadde i byen (Oslo) for en deilig fridag :mrgreen:

Batteriet er tatt ut av bilen og står til oppvarming sammen med at hjelpestarteren står til lading, så er det kanskje håp om skyss til nyttårfeiring etterpå hvis jeg gidder :)
 #344837  av ure

Skal vel ikke syte så mye med -9 her jeg bor i Bergen men det er likevel 30 til 40 grader under min trivselstempratur så klager likevel.... :evil: ... men vinter opelen går nå fint (og sidelengs) :lol: