TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Snø og kulde ! HOFF!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #344853  av Mr_Storbrua

Jeg sitter og hutrer og fyrer med ved. Forbanner vinter, kulde og sne. Rimfrosten dekker busker og kratt, islagte veier og helvetes glatt. På Tv'n det snakkes om oppvarmet klode, de er nok fullstendig forskrudd i sitt hode. Steng igjen trekken og fyr så d soter, og bruk ikke penger på klimakvoter. Jeg gikk etter posten, jeg hutra og skalv, jeg forbannet Hauge og Oddekalv. Klimadebatten den gir meg angst, jeg driter i Solheimens CO2-fangst. På sommer og varme og sol er jeg hekta, nå spør jeg hvor FAEN er drivhuseffekta??! Godt nyttår i alle fall!
 #344859  av lexusmann

Mr_Storbrua skrev:Jeg sitter og hutrer og fyrer med ved. Forbanner vinter, kulde og sne. Rimfrosten dekker busker og kratt, islagte veier og helvetes glatt. På Tv'n det snakkes om oppvarmet klode, de er nok fullstendig forskrudd i sitt hode. Steng igjen trekken og fyr så d soter, og bruk ikke penger på klimakvoter. Jeg gikk etter posten, jeg hutra og skalv, jeg forbannet Hauge og Oddekalv. Klimadebatten den gir meg angst, jeg driter i Solheimens CO2-fangst. På sommer og varme og sol er jeg hekta, nå spør jeg hvor FAEN er drivhuseffekta??! Godt nyttår i alle fall!
Veldig bra!! :D
 #344863  av Toyota-rav4-2002

Varmepumpe er tingen :wink: !
Hvorfor styre på med masse panelovner, oljeovner og alt sånt når det finst varmepumpe, strømsparende er det og, panelovner og sånt bruker mye mer strøm i lengden da.
Glad vi har det her i huset, varmer noe utrolig!
Godt nyttår :D !
 #344865  av ArildM

Vi bruker faktisk bare en oljeovn nå som det ligger på minus 10! Har satt en vifte bak (sånn "sommervifte"), det fordeler varmen på en helt genial måte, og vi slipper å fyre så hardt :)
 #344868  av ure

Bilr nok en varmepumpe her i huset snart....
 #344879  av lexusmann

Har varmepumpe jeg fikk det i forfjor sommer...hatt den i ca 1,5 år nå...den er veldig bra, men klarer ikke å fordele varmen i stua skikkelig syns jeg(på de kaldeste dagene nå)...fyrte litt i peisen på nyttårsaften(den er veldig god)og på et blunk var der 25 grader i stua... :wink: herlig :D
Kan være jeg ikke har satt meg skikkelig inn i hvordan den fungerer skikkelig, den er nokså avansert tror jeg...er en Fujitsu plasma pumpe, 6,1 KW...og så skal det sies at jeg har nokså stor stue som er åpen sammen med kjøkkendelen...
 #344893  av |plumbo

ure skrev:Bilr nok en varmepumpe her i huset snart....
Det som er negatift er at div pumper kutter ut mellom 15 til 20 minus da det er for kalt for dem . :\
 #344894  av hmsilset

koser meg med varmepumpe fra carrier jeg.varmer opp hele leiligheta, men når det er over 10 minus er det kjekt å fyre noen timer med ved i tillegg.Denne her kutter vel aldri ut, men liker ikke å ha på full guffe og 25 grader om det er 20 minus ute f.eks. Da kan det fryse og ødelegge den delen ute på veggen.
 #344896  av celicagt4205nord

lexusmann skrev:Har varmepumpe jeg fikk det i forfjor sommer...hatt den i ca 1,5 år nå...den er veldig bra, men klarer ikke å fordele varmen i stua skikkelig syns jeg(på de kaldeste dagene nå)...fyrte litt i peisen på nyttårsaften(den er veldig god)og på et blunk var der 25 grader i stua... :wink: herlig :D
Kan være jeg ikke har satt meg skikkelig inn i hvordan den fungerer skikkelig, den er nokså avansert tror jeg...er en Fujitsu plasma pumpe, 6,1 KW...og så skal det sies at jeg har nokså stor stue som er åpen sammen med kjøkkendelen...
det som er med varmepomper er att når været blir for kaldt eller hvis det snør ganske mye så må pompa avises ute,å da funker den ikke inne om dere skjønner hva jeg mener.det kan være lurt å bygge inn pompa slik att den ikke er så utsatt for kulde å snø som når den er står i det fri
 #344941  av twincam

kjøp mitshibishi pumpe, montert flere av de, og de funker som fy under 20 minus, bare husk å kjøp krigamine modellen. og for guds skyld IKKE BYGG INN UTEDELEN! dere ødelegger bare pumpa deres.
hilsen en med fagbrev på varmepumper.
 #344943  av celicagt4205nord

twincam skrev:kjøp mitshibishi pumpe, montert flere av de, og de funker som fy under 20 minus, bare husk å kjøp krigamine modellen. og for guds skyld IKKE BYGG INN UTEDELEN! dere ødelegger bare pumpa deres.
det var ikke snakk om å bygge den helt tett.bare å kle den litt inn,sånn att det er åpent under.slik att den ikke fylles med snø å is så lett.
 #344949  av Toyota-rav4-2002

twincam skrev:kjøp mitshibishi pumpe, montert flere av de, og de funker som fy under 20 minus, bare husk å kjøp krigamine modellen. og for guds skyld IKKE BYGG INN UTEDELEN! dere ødelegger bare pumpa deres.
Er akkurat den modellen (mitshibishi) vi har her i huset også, ingen problem under kulde nei..
 #345071  av marlboro1310

ønsker all snø og kulde hjertelig velkommen til meg og min "Kong Vinter" :lol:
Vedlegg
SDC10739.JPG
SDC10739.JPG (318.34 kiB) Vist 876 ganger
 #345107  av pirkka

marlboro1310 skrev:ønsker all snø og kulde hjertelig velkommen til meg og min "Kong Vinter" :lol:
Helt enig :D
Vedlegg
HPIM4811.JPG
HPIM4811.JPG (641.88 kiB) Vist 863 ganger
 #345110  av Giske

Har da vært rundt -20 her også, men pumpa funker som den skal allikevel! Den sliter litt mer med å holde varmen oppe inni huset da, så vi fyrer med ved ved siden av. Vi har panasonic-pumpe, btw.