TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvad skal jeg se efter, køb af 4WD Turbo '88

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #34501  av Zz24hours

Jeg overvejer at købe mig en Celica ST165 4WD Turbo og ville gerne høre om der er nogle specielle ting jeg skal kigge efter på denne?

Det er en schweizerimport som så vidt jeg forstår er i original stand, tager ud og kigger på den i næste uge

Jeg spørger herinde fordi jeg tænkte der måske var flere eiere af en tilsvarende herinde .. i Danmark er den forholdsvis sjælden

#34525  av CelicaTurbo

Vi har vel kun ett medlem med ST165 så det er mulig han kan si noe her.. men jeg kan ikke si at jeg har hørt noe spesiellt om dem bilene ihvertfall, utenom det vanlige. Lytt etter ulyder i drivverket, og lytt etter et dunk hvis løser clutchen brått (dunket tyder på slitt gummipute rundt bakre differensial, en grei jobb å bytte men vistnok en typisk feil på alle disse bilene).

#34559  av sindrejl

skraping fra 1-2 og 2-3 og 3-2.. kjedelig om clutchen er nær død sånn som jeg opplever på min st162 :(

#34575  av Zz24hours

Jeg troede faktisk i havde lidt flere heroppe af slagsen 8)

Bilen skulle ikke have gået mere end omkring 130.000km. og gearkassen skulle være i orden og ikke meget rust, kun et par pletter i skærmen og ved det originale soltag.

#34578  av sleeper

De tingene jeg vet om som du burde passe på er: RUST, ulyder i driverket, sliten klutsj, dårlige kaliptere bak(vanlig prob på alle celica!??),
Det er vel det eneste jeg kan tenke meg.... disse bilene er det egentlig ikke noe prob med etter hva jeg har hørt og sett....!:-) :D

tenker du og kjøpe den st165???

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2562

isåfall så bor jeg kun 5km fra der den står.. :D

#34586  av Zz24hours

hehe .. nej, det er ikke den

det er denne og prisen får i når den er købt :wink: Der er ikke betalt afgift på bilen endnu og motoren er død (motorleje), men der har jeg heldigvis en komplet motor liggende magen til som ellers skulle have været i Carinaen

Bilde

Bilde

Bilde

#34602  av CelicaTurbo

av en eller annen grunn er ST185 vesentlig mer vanlig enn ST165, faktisk er det ekstremt sjeldent jeg ser ST165 til salgs her i landet. Mener jeg har sett rundt 3 stykker til slags siste to årene..

#34621  av sleeper

da har du sikkert sett en svart, en rød en(min som jeg da kjøpte) og en hvit som står på denne siden...??

#34625  av @lpher

sleeper skrev:da har du sikkert sett en svart, en rød en(min som jeg da kjøpte) og en hvit som står på denne siden...??

Ikke umulig at den bilen er solgt...var i ihvertfall en herremann som var rimelig gira på å kjøpe den sist jeg snakka med Per Cristian :-)

@lpher

#34633  av smallville

Det var noen som snakka om et dunk når man slapp ut clutchen litt kjapt... noen som kan forklare litt mere om det? mistenker at jeg kan ha noe sånt.. :?

#34637  av sleeper

jeg hadde det problemet på min st165... det kom også når jeg slap gassen i 5 gir og ga på igjen!
(har ikke rukket og sett på det enda!

#34639  av smallville

Ja det skjer med min også :? er vell st185 jeg har... ivertfall 2.0 90mod.
Veldig irriterende når jeg ikke aner hva det er... :?

#34640  av CelicaTurbo

Høyt dunk bakfra om man tar en bra start ut fra et kryss f.eks.. kun på Celica GT4 da, husker ikke om du har dette smallville?

Det er en gummiputi som omkranser festet til bakre differensial og denne er sliten eller nesten borte.. er vistnok en helt grei jobb å bytte og koster ikke så alt for mye..

Hvilket minner meg på: Jeg har sjekket tilstanden på min bil og her ser gummiputen ut som om det er hjemmestøpt polyurethan eller hva det heter, det ser ut som om det er brukt en spade til å klæsje gummien opp :) Mulig det er slik orginalt, jeg aner ikke.. men puten ser nå ut til å være i meget god stand ihvertfall :)

#34641  av CelicaTurbo

ah, har du en 2.0 90-modell er det vel en ST182 du har om det ikke er turbomotor.. kommer det dunk her vil jeg tippe dårlige fester til motor eller girkasse.. verdt å sjekke ut..

#34643  av smallville

Da er det st 182 :oops: :) Men har du da noen gode forslag for å få sjekka det? det skjer jo bare når det er motstand på hjula... og hvor skal man eventuelt se for å finne ut hvor di festa ligger? :?: :?: