TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer i kulden.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #344980  av Helgeland

hei.. har kjøpt meg ny vinterbil.. riktig nok ikke en toyota, noe jeg treger på nå..:P men håper at noen her inne kan si om jeg er helt på jordet eller om det jeg sier mener har noe i seg..
etter jeg kjøpte den dukket d opp et problem. som var at akkurat i det bilen nådde drifttemp. begynte den og fjuske.. måtte klemme gassen i bånn for og holde den i gang... varte gjerne 15 sek. så når den er blitt driftsvarm funker den helt fint..
etter hvert ble det verre med at den bare daua ut.. og fikk ikke start før den var blitt klad igjen...

prøvde litt senere kun og starte den å la den stå på tomgang sviver helt fint helt til vanntemp måleren begynner og bevege seg opp mot 90 grader.. så plutselig dauet den.. prøvde og starte den uten hell.. så gikk jeg frem og dro ut noen sensorer og da startet den igjen..
bilder så er alle sensorene jeg dro ut.. målte i ettertid at den med grønn ring rundt funker som den skal.. men den sensoren som står på innsuget.. kan det være denne som er fuckt?? kan jeg håpe på det og bare kjøpe ny? prøvde og kjøre uten den i.. og bilen funket. men sveiv litt ujevnt og litt ujevn gange også videre men mye bedre?..

men er det en teori som virker logisk at hvis denne er ødelagt og gir feil signal at motoren blander luft og bensin totalt feil...

vet det er feil forum men er litt krise i og me at jeg skulle brukt den bilen hver dag...
det er forøvrig en audi a4 1.6 1997 mod.
takker for alle svar...
sensor på luftfilter audi a4 - Kopi.jpg
sensor på luftfilter audi a4 - Kopi.jpg (158.26 kiB) Vist 2084 ganger
sensor på luftfilter audi a4.jpg
sensor på luftfilter audi a4.jpg (163.63 kiB) Vist 2084 ganger
Temp sensor audi a4 innsug.jpg
Temp sensor audi a4 innsug.jpg (93.58 kiB) Vist 2084 ganger
 #345106  av Xlr8

er de en blå temp føler?:P bytt den i så fall:P
 #345127  av Helgeland

blå temperatur føler? på innsug biten?
 #345144  av Xlr8

kjøleveske tempratursensoren er besatte på vag. men les ut feilkoder
kan ver lmm og
prøv og trekk av stikket på den og se om den sviver bere da
 #345194  av Helgeland

takker skal prøve dette..
 #346082  av Haugrud

Luftmassemåler er også en gjenganger på disse...
 #346272  av Helgeland

jeg måtte gi opp så jeg sendte den til diagnose og fikk konstantert at det var veivposisjonsensoren eller hva det heter.. så nå funker den helt optimalt.. men lurer på om jeg må investere i vagcom kabel??