TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speedometer vaier til ST185..hjelp ! FIKSET :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #345128  av CelicaDream

Amund skrev:Nei, det skal ikkje vere nødvendig, dersom bilen står flatt vel og merke.
Okey :) Takker for svar ! Da blir det litt å skru litt til helgen da :)
 #345135  av CelicaDream

Dette er en installasjon for speedometer, Men kun til MR2...

http://stephenmason.com/cars/mr2speedo.html
 #345170  av kennethx

Etter å fjernet wieren, og skrudd ut skruen som holder 83770 ADAPTER ASSY på plass, så kan ADAPTER ASSY lirkes ut.

Deretter skal du kunne dra ut 33404 SLEEVE SUB-ASSY og 33403 GEAR SUB-ASSY som en enhet da det er en clip som holder 33403 fast inni 33404. Den kan imidlertid sitte litt fast, og det er trangt å komme til, men jeg fikk den løs ved å vri på den.

PS. Vil anbefale deg å gå inn ovenifra på celica, fjerne intak og kullfilter og ellers småting som måtte stå i veien. Husker ikke i farten, men mulig jeg måtte løsne gir wire fra festet sitt for å komme til.

Den tappen som stikker ut bak på del C på bildet under var den jeg tok tak i med en tang for å klare å vir samtidig som jeg dro for å få denne delen ut.

Bilde
 #345282  av CelicaDream

kennethx skrev:Etter å fjernet wieren, og skrudd ut skruen som holder 83770 ADAPTER ASSY på plass, så kan ADAPTER ASSY lirkes ut.

Deretter skal du kunne dra ut 33404 SLEEVE SUB-ASSY og 33403 GEAR SUB-ASSY som en enhet da det er en clip som holder 33403 fast inni 33404. Den kan imidlertid sitte litt fast, og det er trangt å komme til, men jeg fikk den løs ved å vri på den.

PS. Vil anbefale deg å gå inn ovenifra på celica, fjerne intak og kullfilter og ellers småting som måtte stå i veien. Husker ikke i farten, men mulig jeg måtte løsne gir wire fra festet sitt for å komme til.

Den tappen som stikker ut bak på del C på bildet under var den jeg tok tak i med en tang for å klare å vir samtidig som jeg dro for å få denne delen ut.

Bilde

Da har jeg fått kjøpt meg del A, B, C og D ! Så da regner jeg med at jeg endelig kan få speedometer til å fungere igjen ! Bilder kommer :)
 #345350  av CelicaDream

Da var jobben gjort :)
Vedlegg
Trangeste motor-rommet som må finnes :) hehe
Trangeste motor-rommet som må finnes :) hehe
DSC00150.JPG (539.11 kiB) Vist 762 ganger
Fjernet kullfilter og flyttet slanger og ledninger
Fjernet kullfilter og flyttet slanger og ledninger
DSC00153.JPG (557.99 kiB) Vist 762 ganger
Synderen !!! Som dere ser er det Key Assy som hadde et brukket "ledd"
Synderen !!! Som dere ser er det Key Assy som hadde et brukket "ledd"
DSC00155.JPG (410.31 kiB) Vist 762 ganger
Nye deler :)
Nye deler :)
DSC00159.JPG (335.72 kiB) Vist 762 ganger
Satt inn Gear og Sleeve Assy til girkassen
Satt inn Gear og Sleeve Assy til girkassen
DSC00162.JPG (658.72 kiB) Vist 762 ganger
 #345351  av CelicaDream

Flere bilder :)
Vedlegg
DSC00164.JPG
DSC00164.JPG (499.18 kiB) Vist 762 ganger
Fungerende Speedometer :)
Fungerende Speedometer :)
DSC00166.JPG (459.84 kiB) Vist 762 ganger
 #345674  av CelicaDream

kennethx skrev:gratulerer. Er deilig å ha spedoen tilbake, I know the feeling :)
Takker :) Jeg det var godt å vite eksakt hvor fort man kjører :lol:

Takker også for god hjelp ang. dette :D