TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SanAndre's Mr2 mk1 86'

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #345025  av SanAndre

Takk for tipset, det var jo et genialt 'program' :) Er som du sier ja, de ligner mye på BBS felgene, kule er de ihvertfall :P Har veldig sansen for andre som har lignende felger på sin mr2, enten om det er mk1 eller mk2 egentlig, de kler bilen.
Men kan vel ikke regne med at kvalitetet på felgene er den samme som BBS felgene i en helt annen prisklasse?
 #345055  av magnesmurf

Vet ikke helt jeg. Tror ikke kvaliteten på de felgene er dårlig.

Mine felger er såpass like de på finn, at jeg lurer på om det ikke er samme felgen. Merket i senterkoppen var hvertfall det samme. Og jeg har ikke hatt problem med kvaliteten på mine felger. De er brukt på dårlige veier, og har ikke blitt bulkete eller flasset noe lakk.
Felgene er såpass billige at det ikke skader å prøve ;)

Klart at bbs felgene sikkert er bedre, men der koster en felg det samme som hele felgpakken med dekk fra finn.no

Hvis du vil se flere bilder av felgene kan du jo bare bla deg gjennom prosjkettråden min ;)
 #345083  av mr2pondus

Jeg hadde godt for Finn-felgene av de du har lagt ut her.AW11 kler litt "gammel-look".
Gamle Borbet eller Zender Revolution,er helt supert i mine øyne.Men jeg er jo støkk i 80-tallet enda.
 #345084  av magnesmurf

Gamle biler kler jo gammel desgin på felger. :wink:

Hvis du har litt mer å legge i felger, kan du jo sjekke ut felgene til compomotiv. http://www.comp.co.uk/wheels/modular.asp
De er kjent for å lage solide kvalitetsfleger.

Forhandler her i norge er http://www.kollevold.no
 #345109  av SanAndre

Er jo som dere sier, gamle biler kler 'gamle' felger. Må si jeg likte Finn felgene veldig godt, og syns de kler den blå mr2'n din veldig godt magnesmurf. Skulle gjerne brukt enda mer penger på felger, da det er er utrolig mye tøft, men vil jo gjerne også ha felger klare til sommeren, og da er felgene vi snakker om kanskje beste alternativet uten å ruinere meg helt :P
 #345172  av magnesmurf

Da er dte bare å gå for de felgene på finn :wink:
Tror de vil kle din bil veldig godt også :D

Jeg er hvertfall storfornøyd med mine.
Eneste jeg kan klage på er at jeg gjerne skulle hatt bredere felger bak enn foran. Og det er ingen som lager det i et liknende desgin til en overkommelig pris.
BBS har muligheten til å lage dette. Men det koster faktisk 12000kr PER felg! Og jeg betaler ikke 48000kr for en felgpakke :P
 #345188  av SanAndre

Hehe, det kan nok kanskje bli i dyreste laget :wink:

Men jeg både håper og tror at 205 i bredden er den beste muligheten jeg har, tror ikke jeg tør å gå noe bredere :P
 #345209  av mr2pondus

Nei ikke gå bredere!!!! Hadde jeg valgt felger i dag hadde jeg hatt 16" og max 205.
Antakelig 195 faktisk.Dette er jo sef en smaksak.
 #345215  av ArildM

Kjører 16" og 205 selv. Tror faktisk jeg har 45 profil også :mrgreen: Men det er behagelig, samtidig som det ser pent ut :)
 #345220  av SanAndre

Det er bra å høre :) Da kan jeg tenke meg at jeg går for de felgene :D
 #345252  av mr2pondus

ArildM skrev:Kjører 16" og 205 selv. Tror faktisk jeg har 45 profil også :mrgreen: Men det er behagelig, samtidig som det ser pent ut :)
Støtter meg til denne. 45-16 lenge før 40-17.Begge funker,men 17 kan bli for mye på en mk1.Utseende altså.
 #345263  av SanAndre

Må si jeg likte finn felgene veldig godt, men får se an litt til og se hva jeg kommer over. Men skjønner absolutt hva du mener, det kan jo bli litt for mye. Må nok sette igang tenkeboksen :P

Men fikk forresten telefon idag om at bilen er ferdig og klar til å kjøres ut, men fikk lov til å la den stå der over helga da jeg har skaffet midlertidig verksted neste uke hvor jeg kan få montert den :D skal bli stas å få den tilbake, og få satt den sammen igjen :mrgreen:
 #345278  av ArildM

Terjen kjører jo med 17" som ikke er så ekstremt ulike de du kikker på på Finn.
Kan ikke si det ser ille ut det heller:
Bilde

viewtopic.php?f=61&t=20499&start=30

Min første Mk1 med 17 så ut som en lekebil:
12.jpg
12.jpg (33.57 kiB) Vist 952 ganger
 #345308  av SanAndre

Har jo coilovere så bilen blir senka, men vet ikke hvor mye enda.. Men hadde du senka din din noe på det bildet der Arild?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9