TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bensintrykksregulator

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #345260  av Supra MKIII up north

Heihei!!

Jeg driver å bygger opp en 7mgte, å har noen spm, igjen :p

Ser på nettet at mange kjører med bensintrykksregulator (FPR) Hva er det egentlig denne gjør? Har lest en del, men har ikke helt skjønt forskjellen mellom FPR og FMU. Trenger man begge disse? hva er forskjellen? hva er best?? Har også lest at en del bruker en "duppeditt" fra Apexi (elektrisk komponent med display og instillinger) som gjør slik at man kan bestemme blandingsforholdet mellom luft og bensin.. Er dette noe man burde ha installert??
 #345314  av FS-Styling.no

FBR - Fuel Pressure Regulator - Sørger for å holde konstant bensintrykk... FMU vet jeg ikke hva er... En bredbåndslambda/wideband, er noe alle som trimmer bil bør ha mener jeg... da har man fin oversikt over blandingsforholdet luft/bensin. Selv har jeg Innovative sin bredbåndslamda LC1 og XD1 eller hva de heter... funker strålende!

Fredrik
 #345345  av Supra MKIII up north

FMU er "fuel management unit".. Vet heller ikke hva den gjør :p

Hmm, en bredbåndslambda, den kobler man bare inn på vanlig ECU?? eller må den ha en egen "kontrollenhet" inne i bilen av noe slag?
 #345362  av FS-Styling.no

Kjøper en bredbåndslambda som man skrur nedi eksosen (min er på downpipen) og så har man et instrument inni coupeen som viser forholdet... enkelt og kople opp...

Her er den jeg har:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovate ... veQ5fTools

Koster noen kr, men den er verdt hvert et øre!