TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tonny's 1992 Turbo JDM (Solgt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #345375  av predator

Tok turen fra Kristiansund til Tr-Heim i går (08-01-2010) for og hente min nye Toyota Mr2 1992 modell Turbo.
Trodde det skulle gå ganske så lang tid og mange kilometer før jeg skulle venne meg til høyrestyrt bil, men det gikk rimelig kjapt.
Litt vanskelig og beregne hvor jeg lå på veien i begynnelsen da jeg møtte biler imot når det ble mørkt, men fann ut etter 5-10 minutter på Hemkjølen i smal vei, at dette var jo ingen problem :D

Kontaktet før kjøpet biltilsynet, ang skilt og evt anmerkinger på denne Mr2en. Fikk svar fra en hjelpsom kar i region midt:

Vognkortanmerkning på at den er godkjent med lite/smalt skilt bak.
Reg.anmerkning på at vekter og antall sitteplasser er endret - Tillatt totalvekt 1470 kg, tillatt foraksellast 690 kg og tillatt bakaksellast 980 kg. Registrert med kun 2 sitteplasser.
Registrert første gang i Norge 15.10.2004.

Jeg er da den 3. Eieren i Norge på denne bilen.
Den forige eieren hadde ikke skilter på den. Og den første eieren er medlem her inne ( med nick Funkyfung)

Kikket litt på salgstråden hans og fann ut at det er Montert downpipe / HKS Eksos/HKS Dumpvalve og noen andre eksteriør/interiørmods.
Noen som vet hvilken Downpipe det er snakk om?

Det er noen ting og utbedre på den, som en ripe/bulk på høyre forskjerm:
Bilde
Der lurer jeg på og kjøpe ny, istedenfor og sparkle / lakkere. Og i den sammenheng lurer jeg på om de skjermene man får kjøpt hos toyota er galvanisert? Vet weng sine ikke er det..

En olje/motor lampe som kommer og går når den selv vil. Noen som kan tenke seg hva det har seg?
Bilde

Skifte ratt da dette er stygt og meget slitt. Er dette momo? (Kjekt og vite, kansje jeg slipper nytt nav.)
Bilde

Er også noen andre ting til jeg ikke er helt fornyd med. Når jeg har litt turtall når jeg kjører - slipper gassen, så er det akkurat som det smeller litt i bakakselen/diffen , kan være slakke. Noen som vet hvilken diff som er på denne? Også er den "bakplaten" med avlange hull i ved siden av eksosen bilket. Så den skal jeg skifte ut, og til slutt, speedometernålen hopper som en gal. Er det mekanisk eller elektronisk speedometer på mk2?

Ellers så har jeg noen planer som jeg går for etter jeg har rettet de feilene som er på den.
Det er:
Kaminari styling. (leppe - sideskjørt og bakfanger)
Carbonpanser
Luftinntak ved motorlokket (kansje carbon der også)
Nye stoler. (Orginal skinnint) Ikke noe gale med de som er , annet enn at det ikke er skinn.
Coilovers. Med TUV papirer selvsagt.

Kommer ikke til og gjøre noe motormessig enda, mtp mere HK. Skal skifte olje og holde den vedlike. Regreim ble i følge salgsmann skiftet rundt 150.000

Flere bilder :

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av predator den 09 apr 2011 15:12, redigert 6 ganger totalt.
 #345377  av Mr_Storbrua

Ser utifra bildet av skjermen, så er jo det venstre skjerm
 #345378  av predator

Mr_Storbrua skrev:Ser utifra bildet av skjermen, så er jo det venstre skjerm
Jah, :lol: Vet ikke helt hva jeg tenkte på da jeg skrev høyre...
 #345380  av predator

stianøverland skrev:så ut som en fin bil :) orginal turbo eller ombygget ?
Er en orginal Turbo ja :)
 #345381  av Daniel HS

Mata bil... :) Får nesten lyst å selge CSen min å kjøpe Mr2 Turbo... Nydelige biler. Har du bilde av stylingkittet du nevnte?
 #345383  av predator

Daniel HS skrev:Mata bil... :) Får nesten lyst å selge CSen min å kjøpe Mr2 Turbo... Nydelige biler. Har du bilde av stylingkittet du nevnte?
Bilde

Bilde

Liker denne stylingen godt. Beholder linjene som er på bilen, bare ser mye grommere ut :D
Blir også og skifte baklys og panel, men vet ikke helt hvilke lykter jeg skal velge enda. Står mellom de sorte, eller de amerikanske.
 #345402  av Daniel HS

Sweet det kitet der... Eneste er at jeg ikke helt liker baken da..
 #345404  av predator

Daniel HS skrev:Sweet det kitet der... Eneste er at jeg ikke helt liker baken da..
Er ikke helt sikker på bakfangeren jeg heller. Det som er ganske så bra, er at man får kjøpt bare fronten og sideskjørtene.
Mest trolig blir jeg og finne en annen bakfanger/leppe som passer til resten.
 #345442  av James

grattis med ny fet bil :) ..skal selv bestille Kaminari-kittet til min mr2 om ikke lenge. Løsningen jeg kommer til å ha på bakfangeren er å kutte vekk midtdelen så det blir som flaps bak istedet. Tror det kan bli bra! så får jeg også fremdeles visst fram power departure eskosen også :mrgreen:
 #345462  av predator

James skrev:grattis med ny fet bil :) ..skal selv bestille Kaminari-kittet til min mr2 om ikke lenge. Løsningen jeg kommer til å ha på bakfangeren er å kutte vekk midtdelen så det blir som flaps bak istedet. Tror det kan bli bra! så får jeg også fremdeles visst fram power departure eskosen også :mrgreen:
Takker for det :D
Ikke så dum ide og kutte midtdelen, men jeg tror jeg blir og finne en annen en :) Har ikke sett så masse på bakfangere / lepper enda, så vet ikke hva jeg ender opp med. God tid på meg lell. Har litt og ordne av tinger som alerede er på bilen først.
 #345463  av hmsilset

Gratulerer med ny bil :D Tror ikke det går mange mr2er på nordmøre.kaminari stylingen er fin den.Men ville hatt greddy sideskjørt :)
 #345479  av funkyfung

Ja må få gratulere med go`bilen jeg hadde i noen år. Må du stelle godt med den:)
 #345484  av predator

hmsilset skrev:Gratulerer med ny bil :D Tror ikke det går mange mr2er på nordmøre.kaminari stylingen er fin den.Men ville hatt greddy sideskjørt :)
Takker for det :D Jo, det er faktisk en del. Jeg var hadde den 2 Mk2en som har gått i byen her for 5 år siden.
Jeg solgte den til en kar som ikke bor så langt unna. Men merket det alerede da, at det dukket opp flere og flere. (Noe av grunnen til at jeg solgte den også)
Men eneste Turbo utgaven da :mrgreen:
 #345485  av predator

funkyfung skrev:Ja må få gratulere med go`bilen jeg hadde i noen år. Må du stelle godt med den:)
Takk takk. :) Ja, klart jeg skal ta vare på den. Må stikke hodet innom tråden og følge med langsetter :) Blir ikke noe før sommeren da. Står trygt lagret nå...
Eieren hater kulde, så nå står den og venter på varmere dager :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19