TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min CS vil ikke starte.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #345373  av Bauf2k

Hei, for 3-4 dager siden var det minus 26 her jeg bor og selvfølgelig hadde jeg ikke fyllt på med nok kjølevæske. hadde startet bilen 5-10min før jeg satte meg i den og begynte å kjøre før jeg la merke til at temp. nålen var på max. stoppet da med en gang og sjekka radiatoren og der var det mye trykk.. vifta startet aldri heller.. så hadde vist fått en propp i systemet. fant ut at det var meldt regn til helga,så ville vente til da. så idag da det var +3 grader,så måtte jeg prøve å starte den.. men ikke fan om den ville starte.. på det meste startet den i 1-2sek, men hørtest ut som den bare gikk på et par sylindrer.. kan det være så gærle som at den er fucka?
kjørte jo ikke lange stykke før jeg merka at den var så varm. hva kan jeg sjekke?
 #345388  av Haugrud

Mål frosvæska som er på den..den kan ha fryst og da vil den koke..har du vært veldig uheldig kan du ha sprengt toppen/blokka pga kulde og det er vann i sylinderene som gjør at den ikke starter..
 #345549  av Bauf2k

phew! problemet var bare at pluggene var sotete.. og frostvæsken holdt bare til -16.. altså 10 grader ifra -26 som det var her en periode.. bare flaks heldigvis.
hm.. men er vel en grunn for at pluggene er sotete da.. hva kan det være? er jo helt nye plugger jeg har, kjøpte ngk platinum plugger.. kosta jo skjorta bare for 4stk.
edit: når jeg tenker meg om,så er det vel fordi jeg kjørte den såpass varm?