ArildM skrev:Lenge siden du har prøvd LCD da? Skulle mene du skal kunne få noen gode skjermer til ditt bruk, i alle fall om du legger i 5-6000?
Til vanlig bruk synes jeg 22-24" i 3000,- klassen fungerer utmerket, men så er jeg heller ingen fotograf 
Enig ang fargebruk!
For redigering så holder det ikke med "billig" skjermer for de har ikke riktig farge gjengivelse eller jevnt nok lys over hele skjermen. Trenger skjerm med S-PVA og lignende, og det har ingen av de standard "forbruker skjermene". Men for en 5-6000 så er det trolig noen få som kan gjøre jobben. EIZO har vel en eller to "billig" modeller i den prisklassen med s-pva.
Men så lenge DELL skjermen fungerer så holder jeg meg til den. Selv om den er så stor at pc pulten har måtte flyttes 30cm ut fra veggen for at monitoren i det hele tatt skal få plass, så gjør den jobben sin. Og jeg liker at det er litt lav oppløsning, for det er behagligere og jobbe med enn disse super-duper 1920xwhatever.. Det blir til at jeg redigerer bilder, og når jeg kommer på jobb så ser jeg på bildene på jobb pc'n for der er det flatskjerm med høy oppløsning - så får jeg se hvordan det ser ut for alle andre