TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cs trøbbel

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #345650  av ford suger

Hei,
92 model Cs. Noen ganger begynner det å lyse i Batteri, Bremsefeil og oljelampa når jeg er ute å kjører. De lyser ikke hele tiden. Kommer og går litt. Har sjekket oljenivå og det er fint. er også nok bremseveske på. Batteriet var nytt i høst.
Noen som har hatt dette problemet? Er det dynamoen som ikke lader skikkelig? Kan jo nevne at dette startet under kuldeperioden for noen dager siden.

Takker for svar :D
 #345651  av sleeper

Setter pengene mine på dynamo som ikek lader som den skal.. sett akkurat samme problem på 2 andre celicaer.. de 3 lysene der skrur seg på hvis den ikek lader som den skal.. hvorfor vet jeg ikke. men den gjør ivrtfall det..

Prøv og bytt dynamo.
 #345677  av CelicaDream

Jeg har hatt samme lys-opplegget som du har ! Men disse lysa dukket kun opp hvis jeg var litt har på gasspedal og kjørte litt gris :roll:

Men har ikke merket noe i ettertid at det er noe galt, dynamoen lader ca 14 på min
 #345680  av celica_st185

Har opplevd det samme selv, var antagelig dårlig kontakt eller noe i den duren. Koblet fra dynamoen og målte at den ladet det den skulle, skrudde sammen igjen og problemet var borte :roll:
 #345770  av ford suger

Takker for svar dere. Tenker jeg prøver å gå over alle koblingspunkter først for å se om det kan bare være dårlig kontakt en plass. Er jo lov å håpe :D
Må si jeg sliter litt med motivasjonen om dagen. Kjøpte bilen for ca 1,5 år siden og føler det bare har vært problemer med den. Ikke før jeg har fikset en ting, så er det noe annet som ryker. Bortsett fra karrosseriet så har jeg jo snart en helt ny bil. Har jo f...en byttet snart alt som kan byttes av deler på bilen. Hadde jo store planer med denne bilen. Skulle trimme den litt lett for å få litt mer hk. Ny lakk planla jeg også. Nå renner alle pengene jeg skulle bruke på dette ut i slitedeler og annet rask.
Jeg vet at dette er en gammel bil som sikkert ikke har vært kjørt av ei dame på 70 til butikken hver lørdag, men det får jo være måte på!!
Så i min verden er ikke Toyota= kvalitet som bare går og går for øyeblikket. Er ikke bare en gang jeg har vurdert å selge den. Problemet er jo at man får ikke solgt en bil full av feil for tilnærmet pris jeg ga for den desverre.
Er jo en såpass morsom bil at det er kjipt å selge også :( Var jo derfor jeg kjøpte den. For å oppfylle en drøm om å ha noe som ikke alle har som trekker litt. Ikke minst på alle fire :D
Det mest fristende er å sette den bort en stund så en kan få tid til å fikse og knikke på den, men har ikke råd til en bil til og denne må jeg bruke til jobb :(
Nå har jeg tømt meg for litt frustrasjon. Føles litt bedre :D snart helg også....
 #346254  av Ullsokk

Slet med det samme på min for en liten stund tid siden, leverte den inn, og problemet var børstene til dynamoen som var slitt, så jeg ville gjort som foreslått over, sjekket dynamoen, og heller tatt det fra der ;)