TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Scotty's Toyota Supra MKIII

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #343553  av Scotty

Jepp, la merke til det selv. Var innom alle auksjonene til selgeren for å sjekke om det var noe til front sideblinklysa, men var kun til bak. Egentlig ikke noe krise, for forventa at de ikke skulle passe.
 #343868  av Scotty

Nå begynner det å komme seg! :)

Har ikke gjort så mye denne helgen, men er hovedsaklig at jeg har satt på spoileren, resten av listverket samt bytting av pakninger til baklyktene. Valgte å sette på spoileren foreløpig grunnet det ser ut til å ta litt tid før jeg får tak i en 89+ spoiler. Ser langt i fra like bra ut som den nyere, men det funker. Ellers så ble siden til listverket på venstre side lakkert, for så at jeg har montert på listene(ble lakkert for noen dager siden).

Neste som skjer blir tectylbehandling den 21. desember. Tanklokket og vinterfelgene er til lakkering, så får det klart til neste helg.

Alle bildene er klikkbare for større oppløsning!

BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
 #344726  av Scotty

En slags bilstereo update dette her..

Ble litt impulskjøp på torshov her en dag. Kjøpte noen stereo komponenter til å ha foreløpig. Kjøpte en Pioneer hovedenhet og en 2.5KW forsterker, var omtrent 40% rabatt fra ordinær pris. Så har brodern hatt litt forskjellig stående i kjelleren. Bl.a. 2stk JBL 6x9 høytalere og en JBL 12" sub, så valgte å sette dette i bilen. Så for en stund siden, på et annet forum, en som hadde laget hattehylle, og syntes det så ganske bra ut, så har dermed laget en selv. :)

Har ellers byttet til orginale Toyota felgene for å ha de i vinter. Har fortsatt cat-back anlegget på vei i posten, samt et gjennomsiktig/klart registerreim deksel samt et polert alu rør til toppen av radiatoren på vei.

BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
 #344756  av Lørnings

De hjula så kjente ut! :P Eller har du lakka dem selv? :wink: Ellers nice stereo prosjekt :wink:
 #345857  av Scotty

Da er motor hentet! Ble 19 timer kjøring, fram og tilbake fra Danmark. Lommeboka ble litt tynnere, men turbomotor og R154 girkasse er i hvertfall framme. :)

Mangler ledningsnett, men det skaffes uten problemer. Ellers så skal motoren demonteres litt for å sjekke at alt er i orden. Blir ny stålpakning etc.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #346063  av Scotty

Er det noen som leser her i det hele tatt? Synes det har dødd ut helt nå..

-----

Dagene består hovedsaklig av å bestille og lete etter deler.. har så og si kjøpt inn alt jeg trenger. Mangler (forhåpentligvis) bare luftmengdemåler, innsugsrør og mellomaksel.
  • GReddy Boost Gauges - (WHITE) - $179.55
    Supra MK3 NEW SSQV Blow Off Valve Kits - $306.09
    Supra MK3 Spark Plug Covers - Mirror Polished - $43.00
    3 Inch Downpipe with Elbow 7M-GTE - $199.00
    CT26 Turbo Gasket Set - $14.00
    Apexi Power Intake 86-92 Supra - $115.00
    Alternator belt 7M - $14.50
    Samco JZA70 silicone Radiator Hose Kit (Red) - $102.00
    STEERING RACK SPACERS for MK3 Supra - $25.00
    12mm x 1.25 tap - $8.00
    ARP Head Stud Kit 7M - $119.95
    PS belt 7M Supra 87-89 - $8.50
    R154 Shifter Bushing - $13.00
    R154 Transmission Output Shaft Seal - $9.00
    NGK Iridium IX spark plug x6 - $49.50
    A/C Belt Supra 7M-GE/GTE 86-92 - $9.50
    NGK Ignition Wire Set for 7M-GTE - $62.00
    Gates Racing Timing Belt for 7M - $75.00
    HKS bov adaptor pipe - $22.50
    R154 Transmission Mount for MK3 Supra - $68.00
    Supra 7M-GTE Turbo Intercooler Piping Kit CXRacing - $199.00
    88 Turbo Wiring Harness + ECU - $260.00
    89+ 3-piece Spoiler - $120.00
    Stock Intercooler + Oil Cooler - $122.00
    OEM Headgasket - $175
    OEM Clutch Disc - $175
= 2494 USD
= 14228 NOK

+ flere tusen i frakt.

Helst svimlende tall.. (for meg som student). Men har behov for å få bilen i gang...

Til helgen så skal jeg forhåpentligvis få ut gamle motoren og girkassa, for så å få solgt det.

BildeBilde
BildeBilde
 #346064  av ArildM

Er bestandig inne å kikker (og det tror jeg mange andre også er).
Er ikke alltid jeg føler jeg har noe fornuftig å si, så da lar jeg heller vær.
Uansett gratulerer med ny motor, spennende prosjekt :)
 #346092  av Mr_Storbrua

Følger ivirig med jeg også, men som sagt over her, lar heller vær å skrive, enn å skrive masse unødvendig tull. Er jo en såpass ryddig å fin prosjektråd :)
 #346106  av toyotapsycho

er det romerike treff? hehe bor nå her jeg,,,men treffer bare andre corollaer på rimi..:p

jorgen20 skrev:du må komme på ts-ogn romerike super treff når du har fått bilen ferdig :D
 #346109  av mulle-mek

hehe følger også med i kulissene liker bilder nice work
bytt toppakning å div før du monterer motor sparer mye trang som faen skruing :D
 #346112  av mulle-mek

Scotty skrev:Blir nok å se på flere treff til sommeren! :)

Toppakning skal byttes.. henter fra Toyota i morra :) Skal bruke APR skruer/bolter når det festes igjen..
forsterka orginal eller stål håper jeg :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15