TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r ikke senket turbotrykket

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #346073  av ErikG

Har et problem med min gt4. Den har et TD06 turbokit med ekstern wg. Sliter med at trykket blir for høyt og den fuelcutter. Har montert en manuell booscontroller og skrudd umbrakoen helt inn og satt finjusteringen til minimum, men allikavell når trykket kommer, kommer det så fort at den overstiger fulecut grensa og går inn i nødmodus. Noen som har noen tips. Er rimelig sikker på at jeg har montert boostcontrollern riktig.
 #346087  av Gt4WRC

Har samme problem på min 3sgte med ct20b, men har ikke ekstern wg... problemet på min er eksosanlegget er for stort. Får noe som kalles boost-creap, at wg ikke klarer holde igjen trykket på grunn av for stort eksosanlegg (3"). Lader opp i 1,5 bar.
 #346090  av donk2k

Jeg hadde også samme problem på min ei stund. Viste seg å være feiljustert tenning.

Andre forslag:
-regreim hoppet over tenner
-Feilkobling av boostkontroller (verdt en dobbeltsjekk)
-Lekkasje i slanger til WG
-For stiv fjær i Manuale BoostController (hvis den har fjær) Har hatt mye prob. mer den fjæra selv.

HÃ¥per dette kan kjelpe litt iallefall..
 #346093  av ErikG

-Regreim er riktig
-Tenning ok
-Om jeg har lekkasje i wg slange, vil den ikke da gå dårligere?
-hare en slik controller
Bilde

Ser at det står at om boostcontrolleren virker for følsom kan fjær og kule taes ut av t-stykket. Vil jeg da kunne få ned trykket?
 #346096  av Insanity

har litt problemer med det samme selv. men det er pga stort eksosanlegg.. og lavt mottrykk på turboen.
men du kan jo sette på en cfd
 #346098  av ErikG

Skal selge bilen så ønsker å behandle den sært pent frem til den er solgt. Har en fcd liggende, men er ikke sikker på om jeg tør å montere den. Turbotrykket kommer fort og mye. Men er fristende nå når det er snøvær og nydelig gt4 føre.
 #346107  av ErikG

Da vil vell wg styre trykket? Den vil nok kjøre mer enn 0,9 som er maks jeg ønsker. Får for mye trykk som er problemet.
 #346108  av mulle-mek

har og manuell b controller typ strypventil
min kjører høyere boost jo lenger jeg skrur den inn
prøv å skru ut 8)
 #346121  av celica_st185

ErikG skrev:Da vil vell wg styre trykket? Den vil nok kjøre mer enn 0,9 som er maks jeg ønsker. Får for mye trykk som er problemet.
Du kan ikke justere trykket lavere enn fjæra i wg, så med direkte kobling vil du få minimumstrykket. Hvis dette er for høyt, må du ha slakkere fjær i wg