TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mk3 7m-gte prosjekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #345954  av tomrnk

Har endeli kjøpt meg en 7M-gte. Bilen er et nokså halvferdig prosjekt fra før, men det meste må gjøres opp igjen. Målet er å få det sånn nogenlunde kjørbart og holdbart på rundt 500hk.

skal begynne med blokka i første omgang siden jeg har rådebank, og trenger gode råd og tips siden jeg er ganske så grønn :oops:

Vurderer wiseco smiddstempel (0.50mm over dim) og eagle H-råder, noen som har erfaring med produktene?
fant også en link i forumet til et firma i statene som leverer oppgradert oljepumpe som jeg er i gang med å bestille. Har også lest litt om at det kan legge seg spon i veiva på 7mgte motoren. Finnes det forsterket veiv til disse bilene?

Om noen har tips og gode råd ang. blokka setter jeg pris på det :mrgreen:

Tom Rune
 #345968  av toyotapsycho

tomrnk skrev:Har endeli kjøpt meg en 7M-gte. Bilen er et nokså halvferdig prosjekt fra før, men det meste må gjøres opp igjen. Målet er å få det sånn nogenlunde kjørbart og holdbart på rundt 500hk.

skal begynne med blokka i første omgang siden jeg har rådebank, og trenger gode råd og tips siden jeg er ganske så grønn :oops:

Vurderer wiseco smiddstempel (0.50mm over dim) og eagle H-råder, noen som har erfaring med produktene?
fant også en link i forumet til et firma i statene som leverer oppgradert oljepumpe som jeg er i gang med å bestille. Har også lest litt om at det kan legge seg spon i veiva på 7mgte motoren. Finnes det forsterket veiv til disse bilene?

Om noen har tips og gode råd ang. blokka setter jeg pris på det :mrgreen:

Tom Rune

tror ikke du skal bekymre deg over veiva.. men det finnes vel noen som lager forsterka veiv,, mener å huske JUN lager...
har wiseco stempel selv.. det forrige wiseco stemplene sprakk i skjørtet.. mot kryssbolten..det ble sendt til wiseco..så det ble en garantisak de ordnet opp i., de hadde aldri vært borti problemet.. har eagle råder også.. de funker...det ligger noe gammel dritt i hullet rett under den umbracoskruen som sitter i veiva..hvis du tar ut skruene å renser portene.., så er vel det problemet borte.. jeg gjorde det på 2 av hullene på min,, men det var så lite.. så såg ikke poenget.. det er vel hvis det blir tett eller løsner.. men når det har sittet der så lenge,, så kunne det sitte der for min del.., slip blokka.. og husk å slipe dekselet som sitter bak reimhjulet.(veiva stikker ut gjennom) så du samme høyde som blokka:) så bruker du clevite råde og bære lager..

å si fra hvis de har begynt å produsere oljepumpa igjen,, det var tomt sist jeg skulle bestille, å den eneste som var igjen, ble borte i frakten..

åsså får du si fra hva slags pris du har på rådene og stemplene,, skal jeg se hva jeg kan matche:)
 #345972  av tomrnk

takker for svar :D

Venter på e-post fra firmaet med oljepumpa, håper på kjapt svar.

wiseco stempel m/ringer, eagle H-råder og lås bolter får jeg tak i for rundt 1000 dollar + frakt

Er veldig spent på prosjektet mitt, spesiellt siden jeg aldri har gjort noe lignende før, jeg er redd for og gjøre feil jeg burde lære av andre som har gjort det før :?

all hjelp jeg kan få taes i mot met takk:)
 #345987  av toyotapsycho

hvis du ikke får tak i oljepumpa, så går det ann å shimme den., og bytte ut til større rør.. og bolten, så du får bedre flow...samtidig kan du jo blokkere EGR på blokka,, så sparer du litt vekt og plass:)
hvis du ikke trenger overdim stempel, så her jeg ett sett std liggende,, wiseco med ringer..
 #346000  av tomrnk

får ikke tak i oljepumpa nei, og de visste ikke om andre som produserer forbedret oljepumper til 7m-gte motoren :?
 #346229  av tomrnk

noen som har erfaring med www.suprastore.com ?
 #346231  av Supramk3turbo

Det er mange forum som snakker dritt om suprastore, så ville vært litt forsiktig med de...Suprasport derimot er mye bedre, men jeg har hatt litt problemer med de, tok bare litt tid før jeg fikk det jeg hadde betalt for. Hvorfor vil du handle fra suprastore??
 #346253  av tomrnk

Supramk3turbo skrev:Det er mange forum som snakker dritt om suprastore, så ville vært litt forsiktig med de...Suprasport derimot er mye bedre, men jeg har hatt litt problemer med de, tok bare litt tid før jeg fikk det jeg hadde betalt for. Hvorfor vil du handle fra suprastore??

driver og leter etter forhandlere i amerika som leverer varer. sparer ofte en del kroner på det:) blir ikke å begynne innkjøpene før nå til sommern, men greit og orientere seg litt, og høre hva andre på forumet mener om ting å tang. heldigvis er det noen her inne som har bygget selv, og har lært mye mer enn jeg har av kunnskap:)
 #346281  av tojo

tomrnk skrev:
Supramk3turbo skrev:Det er mange forum som snakker dritt om suprastore, så ville vært litt forsiktig med de...Suprasport derimot er mye bedre, men jeg har hatt litt problemer med de, tok bare litt tid før jeg fikk det jeg hadde betalt for. Hvorfor vil du handle fra suprastore??

driver og leter etter forhandlere i amerika som leverer varer. sparer ofte en del kroner på det:) blir ikke å begynne innkjøpene før nå til sommern, men greit og orientere seg litt, og høre hva andre på forumet mener om ting å tang. heldigvis er det noen her inne som har bygget selv, og har lært mye mer enn jeg har av kunnskap:)
Endel forhandlere: viewtopic.php?t=13663
 #346290  av tomrnk

tojo skrev:
tomrnk skrev:

Endel forhandlere: viewtopic.php?t=13663
Thx:)