TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Essokickers.com treff

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#34617  av kennethx

Jostein skrev: tror nok det er 2 giret som blir mest brukt,kommer jo litt an på men
Er vel en del veldig svingete partier i lav hastighet da du gjerne bør legge deg i 1. gir for å få litt gass respons :)
CelicaTurbo skrev: håndbrekket bør du holde fingrene unna ja, rallybiler er designet for slikt men våre biler liker dårlig at ene hjulparet låser mens resten går..
Det var det jeg tenkte, blir vel ganske heftig slitasje om man gjør slikt på asfalt?
CelicaTurbo skrev: men ellers tenker jeg det samme som Kenneth, tror det vanskeligste her er å få bilen rundt så krappe svinger på en effektiv måte.. ser for meg at jeg vil ploge til den store gullmedaljen Må nok kjøre et par runder før jeg får noen trening med det der, dessverre er det vel ingen frikjøring i starten..
For å si det sånn da, du blir ikke alene om å ploge som en gris! :)

#34623  av Amund

Jostein skrev:Er jaggu ikke sikker på om jeg kan kjøre enda! :evil: Kan ikke dra den lenger enn til 4000 på første og kan ikke gire ned fra 3 til andre om turtellern er rundt 3000 :roll: Men har steike lyst,har sett frem til dette lenge :D
første gangen jeg kjørte var min kasse slik også, gikk helt fint det, er 1 eller 2 svinger som du bør bruke 1. gir på.. og dessuten er det kanskje den lille puffen du trenger for å fikse det :wink:

er foresten en typisk 2. girs bane, i vert fall med 3sgte som jeg forventer har litt bunndrag..
Sist redigert av Amund den 27 feb 2004 19:48, redigert 1 gang totalt.

#34624  av Amund

Turbotrille skrev:Det er absolutt å anbefale å være med på.
Har kjørt en gang selv og det var dritgøy.
Amund kan gjerne fortelle litt hvordan det er, om ikke jeg husker helt feil har han vært med på begge treffene.
Kommer gjerne til å legge ut et klipp eller to fra kjøringen der på http://www.essokickers.com en liten stund før det skal være slik at dere kan se hvordan det foregår.
Stemmer det, jeg har kjørt på begge treffene. Var kanon gøy begge gangene, arti at jeg faktisk greide å kjøre fortere enn en skyline.. :roll:

Jostein var jo passasjer siste gangen, og han husker sikkert hvor gøy det var.. :wink:

Hadde en anne kompis med meg også, han var helt skjelven etter første tur. Adrenalinet kokte, dette skulle han gjøre igjen!

Er absolutt å anbefalle, gøy å se hvor mye bilen og deg selv tåler.. :twisted:
Så neste gang FORVENTER jeg flere herfra som kjører, skal ikke ha noe av kyllinger som feiger ut.. hehe :twisted:

#34628  av Amund

kennethx skrev:
CelicaTurbo skrev: men ellers tenker jeg det samme som Kenneth, tror det vanskeligste her er å få bilen rundt så krappe svinger på en effektiv måte.. ser for meg at jeg vil ploge til den store gullmedaljen Må nok kjøre et par runder før jeg får noen trening med det der, dessverre er det vel ingen frikjøring i starten..
Med min fant jeg ut at jo tidligere jeg ga gass ut av svingen, dess bedre satt den.. Men da med passelig fart inn self.. og i mr2 :wink:

#34646  av kennethx

Amund skrev:
kennethx skrev:
Med min fant jeg ut at jo tidligere jeg ga gass ut av svingen, dess bedre satt den.. Men da med passelig fart inn self.. og i mr2 :wink:
Problemet mitt er at jeg trekker på 4, ikke de to bak, så da vil de "#¤% fordekkene ut av svingen om jeg gir på. Hekken er ikke så veldig lysten på å løsne ;/

#34655  av Turbotrille

CelicaTurbo skrev: dessverre er det vel ingen frikjøring i starten..
Vi har diskutert litt om det første treffet i år vil bestå av frikjøing med tidtaking, men dette er ikke bestemt enda.
Der vil jeg komme med nærmere info senere.

#34664  av CelicaTurbo

Jeg kunne ihvertfall tenke meg en frikjøring først før noen starter klokken.. er litt kekt å ha kjørt noen ganger og få en feeling med hvordan banen er, hvilken hastighet man kan holde osv før noen annonserer den elendige tiden over et høytaleranlegg og noterer den på en offisiell rankeringsliste :lol:

#34667  av Amund

redd eller? :lol:
har du aldri kjørt "gris" på svingete veier før? hehe, jeg hadde aldri prøvd å kjøre der ute før heller, men hadde kanskje litt erfaring med svingete smale veier på øyne.. :wink:
Drit i resultatet og kjør fordi det er gøy, ikke for at du skal vere kjappere en meg.. :lol:

#34669  av kennethx

Kjappere enn deg Amund?! Dream on!! hehe Lett liten Mr2 med 3sgte.... Tror vi glemmer å prøve slå deg ja :D

#34684  av CelicaTurbo

nah, prøver å kjøre såpass at jeg holder meg i min egen veibane og da kan det ikke sammenlignes med slik kjøring..

#34685  av NISMO

CelicaTurbo skrev:håndbrekket bør du holde fingrene unna ja, rallybiler er designet for slikt men våre biler liker dårlig at ene hjulparet låser mens resten går..

men ellers tenker jeg det samme som Kenneth, tror det vanskeligste her er å få bilen rundt så krappe svinger på en effektiv måte.. ser for meg at jeg vil ploge til den store gullmedaljen 8) Må nok kjøre et par runder før jeg får noen trening med det der, dessverre er det vel ingen frikjøring i starten..
Det er da bare å trykke inn clutchen når du napper i brekket for å så gi flatt jern gjennom svingen sidelengs...
Husker en S2 som fikk d bra til på forrige treff. Tøft å se på :wink:

#34686  av Amund

husker han ja, fikk til bra sladder. MEN, hørte du motoren hans etter endt løp? Den tikka verre en bestefar-uret hjemme på veggen... Men så var jo det nazi stål da.. :roll:

#34687  av Amund

kennethx skrev:Kjappere enn deg Amund?! Dream on!! hehe Lett liten Mr2 med 3sgte.... Tror vi glemmer å prøve slå deg ja :D
si ikke det... kommer jo an på sjåføren hvet du.. :roll: og dessuten. det kan jo regne, noe som er et velkjent fenomen her på vestlandet....

#34688  av NISMO

Amund skrev:husker han ja, fikk til bra sladder. MEN, hørte du motoren hans etter endt løp? Den tikka verre en bestefar-uret hjemme på veggen... Men så var jo det nazi stål da.. :roll:
Ja det var jo en DAUDI...
MÃ¥ si jeg ble kraftig skuffet over Skylinen :?

#34689  av Amund

NISMO skrev:
Amund skrev:husker han ja, fikk til bra sladder. MEN, hørte du motoren hans etter endt løp? Den tikka verre en bestefar-uret hjemme på veggen... Men så var jo det nazi stål da.. :roll:
Ja det var jo en DAUDI...
MÃ¥ si jeg ble kraftig skuffet over Skylinen :?
virka som om han satsa på feil gir, må han ha gjort, for jeg hadde bedre tider enn han..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7