TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt Hjelp!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #346528  av tuner

Eg har da byttet hovedlykter og baklykter som skaper litt problemer, må vise bilen på disse kjære trafikkstasjonene, liker det ikke i det hele tatt, fordi eg mangler papirer på disse. ikke godt å få tak i heller siden det er kjøpt i statene! de funker, bilen er i topp stand, det er orginal fester for alt, er det mulig å snakke disse foka til fornuft eller må eg bytte tilbake til kjedelig standard? tips?
 #346531  av mr2storbrua

Det er ikke mulig å snakke de til fornuft. Er lyktene e-merka? Da skal de isåfall være godkjent. Dersom du ikke er inne til kontroll pga lyktene kan det jo være (men tvilsomt) at de ikke legger merke til at du har annerledes lykter...
 #346534  av ErikG

Hva skal du på trangsynet for? Om det ikke er pga lampene du skal dit hadde jeg ikke brydd meg. Var der for senking med min og har lamper fra japan, med lysbilde feil vei. Gikk fint det. Om lampene ser ut som de hører til bilen og ikke er "glorete" yalla lamper bør det gå bra.
 #346536  av tuner

ErikG skrev:Hva skal du på trangsynet for? Om det ikke er pga lampene du skal dit hadde jeg ikke brydd meg. Var der for senking med min og har lamper fra japan, med lysbilde feil vei. Gikk fint det. Om lampene ser ut som de hører til bilen og ikke er "glorete" yalla lamper bør det gå bra.
det er smoked glass på de, med halo ringer. lyktene bak har rødt klart glass over det hele. og de er ikke merket på glasset med noe. tror eg sliter :-P men skal no se litt nermer på de
 #346538  av James

...hva du skal på biltilsynet for da? Blitt stoppet i kontroll eller noe annet?
 #346739  av tuner

James skrev:...hva du skal på biltilsynet for da? Blitt stoppet i kontroll eller noe annet?
var inne til eu kontroll, og ble forvist til den gjengen
 #346886  av Gt4WRC

er de fra usa er det vel dot. godkjenning på de. Det gjelder ikke i norge... er det også tüv kan du få det godkjent om du kan skaffe papirene... Skikkelig firkanta system! De er testa og godkjent i usa, men det er tydligvis ikke bra nok for norge. utroooolig tåpelig av biltilsynet
 #346912  av Mr_Storbrua

tuner skrev:
James skrev:...hva du skal på biltilsynet for da? Blitt stoppet i kontroll eller noe annet?
Kan du ikke bare gå på ett anna verksted?
 #346922  av tuner

Mr_Storbrua skrev:
tuner skrev:
Kan du ikke bare gå på ett anna verksted?
De har vel send inn kontroll slippen, hvor det stod at eg var forvist til trafikkstasjonen