TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Knirkelyd med støtdemper Celica CS...FIKSET

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #346335  av CelicaDream

Har fått en irriterende knirkelyd som dukker opp fremme ved venstre støtdemper når jeg kjører over fartsdumper !
Denne demperen hadde jeg en lyd på tidligere som beskrives som klunkelyd, men da var det senter-muttern som hadde løsnet..
Har montert ny bærekule, ny fjør, ny demper orginalt fra toyota. har i tillegg skiftet alle foringer...

Hva kan det være da ?
Sist redigert av CelicaDream den 02 feb 2010 21:28, redigert 1 gang totalt.
 #346336  av Mr_Storbrua

Har du bytta det lageret som står i toppen på demperskåla.. eller hvordan det skal forklares..

Vet ikke om det er sånn på celica, men er hvertfall på mr2. Bytta de på mr2'n til min bror, de var helt ødelgat, så der hang ikke demperen fast..
 #346413  av CelicaDream

Mr_Storbrua skrev:Har du bytta det lageret som står i toppen på demperskåla.. eller hvordan det skal forklares..

Vet ikke om det er sånn på celica, men er hvertfall på mr2. Bytta de på mr2'n til min bror, de var helt ødelgat, så der hang ikke demperen fast..
Har ikke byttet denne demperskålen, men jeg lurer på om det kan være forårsaket av disse gummiringene som sitter i bunnen og toppen av fjørene at jeg får slike knirkelyd !?
 #346581  av CelicaDream

castman skrev:Litt usikker hvordan det er på CS`en, men har du byttet foringene som sitter i styrearmene?
Har skiftet alle foringene jeg kunne se på bilen (komplett fra Fensport)

Men jeg ville tro at det kan være disse gummimansjettene som ligger på demperskålen der hvor fjøra ligger og den som er montert på toppen av fjøra.
Er bare å feilsøke ja...Hater lyder i bilen som ikke skal være der :evil:
 #346606  av CelicaDream

Har spraya med WD 40 i demperskåla der hvor gummimansjetten ligger og det hjalp en god del på knirkingen !

Så jeg ville tro at det vil være denne delen som kan være defekt og forårsaker denne lyden !
 #346946  av CelicaDream

Da var problemet fikset !! :D

Jeg løsnet og tok ut støtdemperen foran, da kunne jeg rikke på hjul-navet og da var den knirkelyden/"squikelyden" der, og det var en foring som lagde lyden.
Jeg hadde bare strammet til litt for hardt på mutteren, løsnet denne og etterstrammet, så ble lyden borte :)