TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Soarer 1JZ-GTE driftebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #344580  av inzane2012

[quote="F.Øksnevad] Er flere som har byttet til lexan frontruter i driftemiljøet og samtlige har sagt at de ikke vil anbefale det fordi det blir fort riper når du bruker vindusviskere, selv om du kjøper denne "ripefrie" utgaven... Det er værtfall det jeg har hørt så jeg kommer ikke til å bytte den med det første... [/quote]

ja, dette vet du nok sikkert bedre enn meg :) men frontruta veier vertfall en god del kg :)
men i rein drifting så er kanskje 4-5kg ekstra like utslagsgivende som i time-attack og sånt :)
 #344587  av F.Øksnevad

mr292 skrev:god jul, tøfft og lese om deg og prosjektet, morsomt og se at det meste er mulig om man har klare målsettinger.
Tusen takk :)

Jeg hadde vel ikke noen klare målsetninger om at jeg skulle klare å få 3 av 4 pallplasser iløpet av sesongen og ende på 2 plass sammenlagt i min klasse! Jeg hadde vel ikke tenkt over hvilke plasseringer jeg skulle ha iløpet av sesongen... For jeg tenkte mest på at dette skulle jeg klare, drifte nonstop rundt bestemte svinger, holde en linje og produsere litt røyk.. Litt uti sesongen ble jeg fast bestemt på å klare å dra i håndbrekket aaaaalt fortidlig på enden av langsletta på rudskogen også! Og etter en helg med treninger så endte jeg opp med å dra i spaken ved 150m skiltet i 153km/t :P Det var kult det!

Uansett så har jeg forstått iløpet av sesongen at hvis du har trua på deg selv og brenner nok for det du driver med så er det garantert at du til slutt vil lykkes!!!! Det spørs bare om hvor tidlig ;)
 #344588  av F.Øksnevad

inzane2012 skrev:
F.Øksnevad skrev: Er flere som har byttet til lexan frontruter i driftemiljøet og samtlige har sagt at de ikke vil anbefale det fordi det blir fort riper når du bruker vindusviskere, selv om du kjøper denne "ripefrie" utgaven... Det er værtfall det jeg har hørt så jeg kommer ikke til å bytte den med det første...
ja, dette vet du nok sikkert bedre enn meg :) men frontruta veier vertfall en god del kg :)
men i rein drifting så er kanskje 4-5kg ekstra like utslagsgivende som i time-attack og sånt :)

Jeg tror nok ikke det har så mye å si for oss som time-attack.. Vi kjører jo ikke på tid så derfor ser du ikke det forskjellene! Men ja, frontruta veier en god del på denne bilen, det er jeg sikker på! Men du får mer av irritasjon og andre plager av å spare de kg der.. Men som sagt så legger du ikke merke til 4-5 kg på en ting, men tenker du slik over hele bilen at du kan spare 3kg der, 5kg der og 7kg der så blir det ganske mye etter vært :)

Alt hjelper nok i lengden for alle kg skal jo kastet sideslengs i svingene og i kontra'ne :)
 #344600  av inzane2012

F.Øksnevad skrev: Uansett så har jeg forstått iløpet av sesongen at hvis du har trua på deg selv og brenner nok for det du driver med så er det garantert at du til slutt vil lykkes!!!! Det spørs bare om hvor tidlig ;)
så sant så sant :) fikk du noen premier da?? bortsett fra noen medaljer??
 #347390  av F.Øksnevad

Jeg gjør litt jeg også... eller ikke så veldig mye, siden jeg er litt flink til å få folk til å hjelpe meg med ting! Takker Christoffer så mye for hjelpen med alusveising, både når jeg skulle ha nytt jekkepunkt og til røra på det nye intercooler oppsettet.. bilder kommer :)

Her er noen bilder av det nye jekkepunktet + tauekrok :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #347449  av F.Øksnevad

turbokjell skrev:håper ikke den er lavere enn curbsen da mister :mrgreen:
Nei det var det da :mrgreen: Når stylinga kommer så kapper jeg den slik at det vil gå kant i kant... men vi får se hvor lenge den sitter der :lol:
 #347796  av F.Øksnevad

Fikk hjelp til mer alu sveising! Synes det ble bra nå som intercooleren er snudd.. Eneste er at jeg er litt redd for at det blir mindre luft på radiatoren og at dette vil merkes på temp. men det gjenstår å se :) ikke akkurat at jeg hadde det værste utgangspunktet på tempen heller ;)

Ellers så holder jeg nå på med å legge opp nytt ledningsnett i bilen med releer og sikringer... tar tid men det blir nok bra tilslutt! ikke så mye bilder å ta ellers :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #348357  av Daniel HS

Ser det har skjedd mye her inne siden sist jeg leste denne tråden :oops: Så det var du som laget "skjønnhetsmerkene" på Erik sin bil altså? :P

Men mye fete biler og fet video! Ser ut som dette går riktige veien for deg, håper jeg får sett deg kjøre litt live i sommer også..
 #348358  av Morten

Stemmer det som det ser ut på dette bildet at IC ligger inntil radiatoren?

Bilde

I såfall er det vel enn viss fare for at varme fra radiatoren smitter over til intercooleren og senker effektiviteten dens også?
 #348360  av Daniel HS

Volvo har det vel slik originalt på en del biler, så tror det vil grå bra. Nå har jo han plassert ICen fremst, så den får jo konstant kald luft, såfremt bilen er i bevegelse da, vel og merke.
 #348408  av F.Øksnevad

Daniel HS skrev:Ser det har skjedd mye her inne siden sist jeg leste denne tråden :oops: Så det var du som laget "skjønnhetsmerkene" på Erik sin bil altså? :P

Men mye fete biler og fet video! Ser ut som dette går riktige veien for deg, håper jeg får sett deg kjøre litt live i sommer også..
Ja det er jeg klarte å dytte "litt" borti sagedal sin bmw.. Jeg var heldig som bare fikk Ronny Hanseth i døra og dermed så var det en relativt easy fiks ;)

Morten skrev:Stemmer det som det ser ut på dette bildet at IC ligger inntil radiatoren?

http://i46.photobucket.com/albums/f138/ ... C00854.jpg

I såfall er det vel enn viss fare for at varme fra radiatoren smitter over til intercooleren og senker effektiviteten dens også?
Ja på det bilde så ligger IC inntil radiatoren, med det er fordi jeg ikke har laget noen brakketter som skal skurs fast på toppen for å holde den litt unna.. Jeg hadde bilen igang drøyt en halv time her forleden dag og det var ikke noe spesielt mye varme som ble smittet over på IC'n fra radiatoren selv om den lå inntil og bilen sto stille så tror ikke det kommer til å bli det største problemet.. det eneste jeg er litt urolig for er at IC'n stenger for at det skal gå nok luft igjennom radiatoren, men det vil tempmåleren vise til sesongen starter :) Da får jeg heller invistere i 2 drøye vifter å montere bak radiatoren :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10