TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyotas nylige problemer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347521  av ErikG

for de som lurer mer på disse sakene kan man se på god morgen tv på tv2 i morgen. Blir en reportasje om hva toyota gjør med bilene. Dette er saker som blir tatt svært seriøst av toyota. Det har nå kommet løsning på begge sakene og biler vil bli innkalt fortløpende. Dette er noe som kommer til å koste toyota sinnsykt mye penger og ikke minst rykte. Personlig mener jeg det er positivt for toyota. Det viser at de tar klager alvorlig og bruker enorme ressurser på å rette opp i stedet for å bagatellisere det.
 #347526  av EXS

mr2storbrua skrev:
stianøverland skrev:toyota's største problem er egil svendsen.
Og hvem er det?
lurte jeg og på?
 #347577  av ke25-toyoglide

ErikG skrev: Dette er saker som blir tatt svært seriøst av toyota. Det har nå kommet løsning på begge sakene og biler vil bli innkalt fortløpende. Dette er noe som kommer til å koste toyota sinnsykt mye penger og ikke minst rykte. Personlig mener jeg det er positivt for toyota. Det viser at de tar klager alvorlig og bruker enorme ressurser på å rette opp i stedet for å bagatellisere det.
Det er det som er problemet, Toyota ødela dette for evigheter siden, når de ikkje tok problemet på alvor, og prøvde å bagatellisere det til å begynne med.
Det er USA som har fått Toyota på gli med denne saken, og der ligger hele feilen.
Og når USA fikk de på gli så gjaldt det selvfølgelig bare USA biler, men så måtte de gå tilbake på det og når ulykkene ble rapportert i Europa og.
Dette sier eg med mye smerte for hadde det vert OPEL hadde eg kost meg, men Toyota er et av hjertebarna mine. :(
 #347589  av Mr_Storbrua

Syns det er litt skummelt det med pedal problemet.. De som har produsert denne gasspedalen er en ganske stor produsent, å Toyota er ganske liten som kunde hos de. Toyota tilsvarer 5% av kundemassen, hvor er da de 95% andre kundene som kjøper disse delene? Må vel være i alskens andre bilmerker det da? Rart de ikke blir nevnt..

Er enig i at dette kan være litt positivt for toyota at dette skjer, men syns det er litt dumt om noen bare er ute etter å "ødelegge" ryktet til toyota.. Å ikke har noe med sikkerheten å gjøre..
 #347648  av ke25-toyoglide

Dette har med sikkerhet å gjøre, og det finnes ikkje positivt for Toyota.
Aldri i verden om de blir verdens største bilprodusent i år.
denne setningen som blir sagt i dødsulykken som kostet 4 liv sier alt.
""""""Vi er i en Lexus, vi kjører nordover på 125 og gasspedalen sitter fast, vi har problemer, det er ingen bremser, hold fast og be», er noe av det som blir sagt."""""
Her er klippet, obs ikkje for sarte sjeler.
http://mobil.tv2.no/nyhetene/utenriks/d ... 26535.html
Og problemer har det visst vert siden 2007 :!: Men Toyota har prøvd å legge lokk på saken, og etterpå bagatellisere den.
Finn en positiv ting med det. Finn en mann som har lyst til å bli Toyota eiger med slik kundebehandling.
 #347650  av mr2storbrua

Hva som er positivt med det? Nå må Toyota atter bevise hvorfor folk skal kjøpe bilene deres, og det kan da bare være utelukkende positivt for oss som kunder?

Dersom dette skjer i fremtiden (at det er store, grove feil på bilene som Toyota prøver å skjule) vil det bli en enda større ripe i lakken, derfor er tiden nå inne for å lette på teppet og grave frem alt som ligger under der...
 #347696  av apehest

Jesus. Så og si alle andre bilfabrikanter har like store eller større feil på bilene sine, men det helt vanlig og derfor gjør ikke media noe stort ut av det.
Nå har de endelig funnet noe å ta toyota for og gjør selvfølgelig mest mulig ut av det. De får kose seg mens de kan.
 #347804  av ke25-toyoglide

Som tidligere sagt : det er ikkje problemene som er problemet, det er at Toyota har hemmeligholdt det i flere år.
Og at det har vert flere dødsulykker.
Er vel ikkje så mange merker som har hatt problemer med gasspedal som gir full gass, og bremser som ikkje virker......SAMTIDIG :!:
Det er ikkje en situasjon som eg har lyst til å havne i.
Og når Toyota endellig har tatt til vett og tar det på alvor, pga av press fra storebror USA, så tror eg ikkje me som vanlige forbrukere skal bagatellisere det.
 #347806  av ErikG

Halloooooooooo! Hadde de vist dette i flere år hadde de jo selvfølgelig utbedret dette på de nyere modellene og kjørt en kampanje på de eldre. Dette er noe som de har funnet ut nå nylig og har jobbet på spreng for å finne en løsning og produsert deler så forhandlere kan utbedre feilen. Hvilke biler er det du mener at har hatt feil på både gasspedalen og bremsene?
 #347822  av ke25-toyoglide

http://mobil.tv2.no/nyhetene/utenriks/d ... 26535.html
dette er en lexus, men problemet skal være likt på andre toyotaer også.
Har og vert tilfeller her i Norge der parkerte biler har tatt en kjøretur på et par meter, uten folk i bilen. Med 2 politier som vitne i den ene saken
Ifølge den tyske avisen Financial Times Deutschland har selskapet visst om problemene med gasspedalen i flere av selskapets bilmodeller siden 2007. står det i denne artikkelen.
http://www.bygdeposten.no/motor/article4845608.ece
og her er en kunde som har opplevd det i 2006
http://m.vg.no/artikkel.php?artId=574165
Bare søke litt på nettet så finner en det.
 #347824  av apehest

Der har vi en som tror alt han leser i tabloidene.
 #347830  av bose

Egil Svendsen er han som er sjefen for teknisk hos Toyota Norge, han var i hvertfall veldig vanskelig å ha med å gjøre når jeg spurte om dokumentasjon til ombygging..
 #347843  av apehest

Egil Svendsen gir ikke ut papirer på ombygging til en utgave som ikke er importert til Norge av Toyota Norge.
Unødvendig flisespikkeri.
 #347847  av ke25-toyoglide

apehest skrev:Der har vi en som tror alt han leser i tabloidene.
Selvfølgelig tror eg ikkje på alt som står i media, men når det er dokumentert en dødsulykke pga manglende bremser og gassen henger seg opp via amerikansk nødtlf 911.
DÃ¥ er det vel en som tenkte at det var en fin dag og ta livet av seg selv, kjerringa og de 2 ungene deres :?:
Og det selvfølgelig pga at Toyota sin toppsjef sier at bilene er trygge, og det må jo være tilfelle.
Hvem er naiv da :?: :roll:
 #347848  av celicat23

ke25-toyoglide skrev:Selvfølgelig tror eg ikkje på alt som står i media, men når det er dokumentert en dødsulykke pga manglende bremser og gassen henger seg opp via amerikansk nødtlf 911.
DÃ¥ er det vel en som tenkte at det var en fin dag og ta livet av seg selv, kjerringa og de 2 ungene deres :?:
Og det selvfølgelig pga at Toyota sin toppsjef sier at bilene er trygge, og det må jo være tilfelle.
Hvem er naiv da :?: :roll:
Tro det eller ei, men her støtter jeg deg fult ut! :lol: :D Har full tiltro til at toyota hadde ikke løftet en finger hvis ikke media hadde plukket disse sakene. Arrogante er bare begynnelsen på hva de er.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12