TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildMs Corolla 1971 KE25

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #342101  av ArildM

PS: Ut på tur i morgen, hente delebil :)
 #342102  av ke25-toyoglide

Må snart få se baklysene på din.
Om du har de samme lyktene som på den svarte du viste bilder av eller de som går i kryss slik som meg. (ryggelys i midten) De er selvfølgelig finest, og sjeldnest tror eg.
 #342108  av ArildM

Har samme som på din :) Skal se om jeg får tatt noen bilder av kjærra en dag, men har vært mest hektisk med de praktiske tingene :)
Når du snakker om ryggelys så må jeg få kikket på min en dag hehe, hadde vært en fin luksus å ha.
 #342135  av ArildM

Ikke i 1971 ;) Ble fortalt at det er en bryter på girkassen, så det er enten bryteren som har kilt seg fast, eller ei ledning som ikke er kontakt på :)
 #342136  av ke25-toyoglide

Er nok påbudt jo, heldig viss du har sluppet unna på PKK med det.
"alt montert utstyr skal virke, og alt originalt utstyr skal virke."
 #342189  av ArildM

Hehe, jaja, uansett relativt enkelt å fikse med mindre det er brudd på ledningsnettet bakigjennom bilen :)

Var veldig mye bra deler på delebilen! 100% fin på styringa og mye annet bra så det blir godt å få flyttet over delene :)

Edit:
Skal hentes over:
- Panserhengslene
- Innerskjermer
- Forstilling/snekke
- Begge framskjermene
- Frontfanger
- Lykteinfestningene (var litt penere større kromringer rundt lyktene)
- Grill og all plastikken rundt.

Frontstykket og de orginale blink/parklyktene var litt dårlige, så det var synd.

Får også en del KE20 deler til overs, skrik ut om det er noe som trengs, har blant annet:
2 rustfrie dører, bakrute, bakruter, baklykter, bakluke osv.

Ellers så var jo motor og drivverk også bra (startet å gikk fint), så det kan jo være noe å ha liggende i reserve (regner med det er likt på KE20/KE25).

Hvor finner jeg en 5K motor forresten, og er det rett at det er helt plug and play? Kanskje høggerene har sånne motorer?
 #346746  av ArildM

KE25en lever i beste velgående den :) Alt fungerer nå, tilogmed bremser, blinklys og ryggelys! :lol:

Skulle ha hatt en vask men jeg har ikke rukket å gjøre noe med akkurat det.

Ble litt "vandalisering" i dag:
IMG_6235_small.jpg
IMG_6235_small.jpg (204.44 kiB) Vist 1193 ganger
Skjermspeil fra biltema. Måtte ha på noe etter at det ene originale speilet ble knust og det andre nesten falt av.

Gav også interiøret en behandlingsrunde, smurte det inn med lærbehandling:

Strøkent interiør, ikke en eneste rift :)
Vedlegg
IMG_6228_small.jpg
IMG_6228_small.jpg (100.01 kiB) Vist 1193 ganger
IMG_6225_small.jpg
IMG_6225_small.jpg (163.42 kiB) Vist 1193 ganger
 #346750  av lexusmann

Den har vært rød en gang ser jeg... :wink:
 #346756  av ArildM

Blir forhåpentligvis rød igjen til sommeren :) Må spandere på den en skikkelig lakkering :)
Fjernet all rust og hobbylakkerte den i sommer. Hadde den på bukk her om dagen og den har stått godt i mot saltet på veiene, ikke en rustflekk på undersiden av bilen.

Skal blir totaloppusset og brukt som sommerbil etter hvert som jeg får råd.
 #347913  av stianøverland

[quote="ArildM"]

Har fått sveist kanalene, og fått på Brunox og understellsmasse på hele rakklet nå. Når vi er ferdig i morgen så kan jeg med hånden på hjertet si at bilen er 99% rustfri :)
[quote]

si bilen veier et tonn.

1000kg fordelt over 100% prosent, hvor 99 av de er rustfritt, vil det si at 10 kg av det er rust :P ? det virket som ganske mye rust :P
 #347924  av ArildM

780kg tror jeg bilen egentlig skal veie?
Mye av eksosen er rusten/skal byttes. Og ellers er det vel garantert et par kg til med rust som enten er falt av bilen eller jeg ikke har funnet :?: Slikt vet en jo aldri før en har plukket bilen i småbiter :) Trur en det værste blir en ikke skuffa :lol:
 #351048  av Andrepedersen

ArildM skrev:Demonterte hele sjiten igjen en dag. Det er totalt 4 ledninger på hver side, men uansett hvordan jeg kobler det blir det ikke rett.

Pærene jeg har har bare en pluss og en minus pol, så jeg tipper det er et eller annet med uorginale blinklys som lager kluss for meg. Delebilen blir nok redningen! Den har evt nytt rele også, men tror ikke det er det som er problemet.

Har fått godt tips om hvor jeg kan finne felger allerede ;)
500USD ferdig shippet til døra mi :)

Bilde

RÃ¥e felger ;)
 #351050  av ArildM

Takk :D Pusset krom på bilen i går, ble bra :D
Snart sommerdekktider! Mangler bare kromfelgene nå ja :)
 #351051  av Andrepedersen

ArildM skrev:Takk :D Pusset krom på bilen i går, ble bra :D
Snart sommerdekktider! Mangler bare kromfelgene nå ja :)

Høres bra ut !
Hehe ;) Ja, sant det. Heldigvis!! Blir nye 18" PÅ GT4'en :) Godt å være "ferdig" med interiøret også!