TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica T23 "GT four"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #348343  av hmsilset

Det vil koste mere enn det smaker om du ikke utdanner deg til børsmegler eller noe :D Og hvorfor gjøre noe så omfattende når det er gjort fra før? Synes det er på høy tid at noen kjøper en mustang,eleanor shelby greia til 800.000 eller noe og setter inn en fet turbo japse motor :D wankelmotor på 500hk, eller supramotor på 800hk er vel lett oppnåelig :wink:
 #348352  av Dammed

var aldri meningen å ha det godkjent. Jeg vet hvordan biltrangsynet fungerer. Men siden jeg har hatt celicaen min i en god stund så har jeg blitt glad i bilen. Og det å kunne bruke en Celica som en driftebil har lengte vært en våt drøm. Så jeg har planer om å selge min, kjøpe en billig Celica T23 i utlandet og få noe sånt utført. Hvis det er 150.000kr i utgifter så blir det vel ca 200.000kr for en ferdig bil. Det hadde fungert det.

hmsilset, håper du tuller, å lage en replica av den i tokyo drift? Uff, jeg liker like mye japsebiler/motorer som enhver annen her. Men å ta ut en V8 for å putte inn en japsemotor kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg ville heller kjøpt en Sherman motor og putta inn i bilen.

Fensport Celicaen ble jo bygget for 5 år siden, noen som har sett den, eller følgt med hva den har gjort?
 #348354  av Daniel HS

Så den på Rudskogen for noen år siden... Ganske så feita bil, så ganske gjennomført ut og såvidt jeg husker. Men koster nok sitt både i timer og i penger. Men for all del, er jo en kul idè.

Men å la være å gjøre det fordi noen andre har gjort det, synes jeg blir litt feil, går jo på hva en selv vil, og hva en bil ha. Er jo i bunn og i grunn derfor vi bygger biler? :wink:
 #348356  av celicat23

Dammed skrev:Så jeg har planer om å selge min, kjøpe en billig Celica T23 i utlandet og få noe sånt utført. Hvis det er 150.000kr i utgifter så blir det vel ca 200.000kr for en ferdig bil. Det hadde fungert det.
Det blir jo bare spekulasjoner, men tror 200.000kr for alt er fortsatt ikke nok. Du kan jo sende fensport en mail og høre om de har en sånn omtrentlig pris for hva det ville koste igjennom de (siden de vet kostnaden) og så kan du dobble kostnaden for å få det gjort her i landet.
 #348359  av Morten

Dammed skrev: Og det å kunne bruke en Celica som en driftebil har lengte vært en våt drøm.
Hvorfor bygge 4wd om det er drifte du skal gjøre med bilen?
 #348372  av hmsilset

Dammed skrev:var aldri meningen å ha det godkjent. Jeg vet hvordan biltrangsynet fungerer. Men siden jeg har hatt celicaen min i en god stund så har jeg blitt glad i bilen. Og det å kunne bruke en Celica som en driftebil har lengte vært en våt drøm. Så jeg har planer om å selge min, kjøpe en billig Celica T23 i utlandet og få noe sånt utført. Hvis det er 150.000kr i utgifter så blir det vel ca 200.000kr for en ferdig bil. Det hadde fungert det.

hmsilset, håper du tuller, å lage en replica av den i tokyo drift? Uff, jeg liker like mye japsebiler/motorer som enhver annen her. Men å ta ut en V8 for å putte inn en japsemotor kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg ville heller kjøpt en Sherman motor og putta inn i bilen.

Fensport Celicaen ble jo bygget for 5 år siden, noen som har sett den, eller følgt med hva den har gjort?
Vet ikke hva tokyo drift er :) Er enig med morten.Trenger kun bakhjulsdrift.Jeg ville ihvertfall ikke bruk en 3sgte motor.De tåler
juling, men ikke når det blir så mange hk som du vil ha :wink:
 #348432  av Dammed

700bhp blir for mye, tenkte rundt 4-500bhp.

Har tenkt på 4WD mest fordi jeg vil ha bil som har best mulig grep. Det er fult mulig å drifte med en 4WD bil, noe alm racing viste med sin S2:

Har tenkt å ta en prat med dem og se hvor mye det koster, så lenge det ikke overstiger 400.000kr, så vurderer jeg dette virkelig om et år. Det blir nok bygget av dem hvis de er villige, dem har gjort det før og vet hva som må gjøres. Å få noe bygd i Norge er altfor dyrt.
 #348436  av celicat23

Dammed skrev:Har tenkt å ta en prat med dem og se hvor mye det koster, så lenge det ikke overstiger 400.000kr, så vurderer jeg dette virkelig om et år.
Du "liker" ikke celica, du LIKER celica :D 400k for en celica er drøye saker, men gøy og se hvis du får gjennomført det!
 #348446  av Dammed

400k for noe som er unikt, kult, ser bra ut og går vanvittig bra. Helt klart verdt spør du meg. Hadde selvsagt vært kjekt hvis det var mulig å få det ordnet for 100-200k. Celica T23 er min første bil og det er en bil jeg har virkelig blitt glad i, det er på en måte min førstefødte. :)

dataene snakker for seg selv:

0-60 in 3.15s
0-100 in 6.01s
0-150 in 11.75s
0-200 in 26.17s

0-200 in 1.01 miles

30-130 in 7.41s

Dette er da mph.

Til sammenligning så gjør Bugatti Veyron: 0 - 200mph = 24.2s

Er ikke dette data som gjør at man ta en røyk etter på så vet ikke jeg.
 #348530  av Dammed

blir nok med banken i ryggen uansett. Hva er det du har for noe?
 #348682  av Dammed

så gjennom tråden nå, 600.000kr, wow en del penger. :D

Hvis du kommer til Rudskogen, så må jeg nesten få sitte på en gang, det der ser ut til å bli en syk syk bil. 8)

Men det blir nok en 7.gen på meg, ligger nærmere hjertet. :wink: